پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ارتباط با داوری این فصل از مسابقات، تصریح کرد: پرسپولیس در خوشبینانه‌ترین حالت شانس زیادی مقابل مس رفسنجان نداشت اما نتیجه را برایشان درآوردند.

به گزارش همشهری آنلاین محمد نوری درباره پیروزی استقلال مقابل پیکان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: شاگردان نکونام مقابل پیکان یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین بازی‌های خودشان را انجام دادند. آبی‌پوشان در این مسابقه استرس کمتری را تحمل کردند و با ضریب اشتباهات کمتر توانستند یک پیروزی خوب را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: آبی‌پوشان مقابل پیکان در فاز تهاجمی عملکرد بسیار خوبی داشتند و از کناره‌ها به خوبی اضافه می‌شدند. تمام بازیکنان سنگ تمام گذاشتند و در آخرین مسابقه فصل نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند، اما در این بین مهرداد محمدی نهایت تلاشش را کرد و عملکرد خوبی در این مسابقه به نمایش گذاشت. او ما را یاد بازی‌هایش در اوایل فصل انداخت. متأسفانه ما اگر همه بازی‌های لیگ را هم می‌بردیم باز هم عده‌ای دشمنی‌شان را با استقلال نشان می‌دادند و مانع قهرمانی می‌شدند. اینکه ما هر بازی شاهد اشتباهات داوری به سود یک تیم خاص باشیم نشان از ضعف کمیته داوران دارد.


مسبب قهرمانی پرسپولیس تنها داوران بودند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ارتباط با داوری این فصل از مسابقات، تصریح کرد: پرسپولیس در خوشبینانه‌ترین حالت شانس زیادی مقابل مس رفسنجان نداشت چرا که شاگردان نوید کیا کناره‌ها را به خوبی بسته بودند و اجازه بازیسازی به سرخ پوشان ندادند. تا دقیقه ۸۰ اتفاق خاصی نیفتاد، اما از آنجایی که تیم پرسپولیس یک تیم خاص است به سرعت نتیجه بازی را برایشان درآوردند. دروازه‌بان مس که بازیکن سابق همین پرسپولیس است مقابل یاران سابقش کم کاری کرد و در چند صحنه اشتباهات تاثیرگذاری داشت. مسبب تمام اتفاقاتی که به سود پرسپولیس در این فصل رخ داد تنها داوران بودند. مطمئن بودم که پرسپولیس قهرمان می‌شود چرا که از پیش تمام اتفاقات لیگ و قهرمان مهندسی شده است. فصل بعد باید var را وارد فوتبال ایران کنند تا یک تیم به این اندازه به ریش ما نخندد. اگر می‌خواهند این اتفاقات را ادامه دار کنند بهتر از یک جام برای آنها و یک جام هم برای ۱۵ تیم دیگر کنار بگذارند تا تیم‌ها بدانند برای چه چیزی می‌جنگند.


باید منصفانه درباره عملکرد نکونام نظر بدهیم

نوری با بیان اینکه باید معرفت داشته باشیم و عملکرد نکونام را صادقانه ارزیابی کنیم، عنوان کرد: در بحث ارزیابی عملکرد سرمربی استقلال باید معرفت داشته باشیم و منصفانه نظر بدهیم. او ۲۷ هفته در بالای جدول ماند و با همه مشکلات نظیر مدیریت، حواشی بیرون از زمین بر نامردی برخی اشخاص مبارزه کرد و اینکه او در این مقطع کم آورد نتیجه این است که نمی‌تواند در برابر قدرتی که سعی بر قهرمان کردن یک تیم خاص دارد بایستد. جواد نکونام با نفراتی که در اختیار داشت بهترین نتیجه را گرفت تک باخت آنها مقابل سپاهان بود که آن هم داور مسابقه پس از فهمیدن اشتباهاتش از آبی‌پوشان عذرخواهی کرد. در فصل پیش رو تورنمنت‌های سختی را پیش رو داریم و مدیریت باید بحث مالی را در دستور کارشان قرار دهند. از نظر من باید نکونام در استقلال با قدرت به کارش ادامه دهد و مدیریت نیز در این مسیر نیازهای او را مهیا کند.


اتفاقاتی که برای استقلال افتاد در هیچ‌ کجای دنیا رخ نمی‌دهد

وی در رابطه با اینکه ظلم‌هایی در حق استقلال شد که در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد، متذکر شد: اتفاقات دیگه این فصل در لیگ برتر افتاد قطعاً برای یک تیم در دنیا رخ نمی‌دهد. این ظلم نه تنها به استقلال بلکه به ۱۴ تیم دیگر نیز سرایت کرد. از نظر من جامی که شاگردان اوسمار بالای سر بردند چیزی جز یک جام قلابی نبوده هوادارانشان نیز می‌دانند که این حقشان نیست. اینکه ما از نساجی امتیاز لازم را نگرفتیم درست است، اما آیا پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در شرایط طبیعی به پیروزی رسید؟ استقلال در این فصل برنده جام پاک، مردانگی، شرافت و انسانیت شد آنها می‌توانند دلشان را به یک حلبی خوش کنند. قضاوت برای تاریخ است و همه در آینده خواهند دانست که یک تیم در خارج از این مرز و بوم افتخاری کسب نکرد اما به لطف برخی در کشور جام به دست آورد. خوشحالم با وجود این ستم‌هایی که در حق هواداران شد باز هم پرچم آبی بالاتر است.
عدم انتخاب حسینی دهن کجی به بهترین گلر لیگ است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان با بیان اینکه حسینی به ناحق برای تیم ملی انتخاب نشده، خاطرنشان کرد: از نظر من حق حسینی که عنوان بهترین گلر لیگ برتر را به دست آورده این نبود. امیر قلعه نویی باید دقت بیشتری را برای انتخاب لیست تیم ملی به کار بگیرد. اینکه بازیکنی مثل کنعانی زادگان که در اکثر مواقع به خاطر اشتباهاتش سوژه تمام هواداران شده به تیم ملی دعوت می‌شود چیزی جز دهن کجی به یک گلر حرفه‌ای نیست. با این حال کسانی که به استقلال می‌آیند و هوادار این باشگاه بزرگ می‌شوند باید این ظلم‌ها را هم تحمل کنند. در آخر دوست دارم تشکر ویژه‌ای کنم از همه هواداران خوب استقلال. خوشبختانه ما بهترین هواداران دنیا را داریم که در شادی و ناراحتی همواره همراه تیم بودند.ناراحت این هوادار شدم که با تمام این سختی‌ها به خاطر خودخواهی یک تیم و مهندسی لیگ جام را از آن خود کرد و حق یک تیم مردمی را خورد. قطعاً فصل بعد جواب این کارشان را خواهند دید.