کارشناس فوتبال کشورمان اصلی ترین فاکتور تیم ملی را در بازی پیش‌رو با هنگ کنگ تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، اصغر مازیار در گفت و گویی، درمورد شرایط متفاوت دیدار آینده تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ کنگ با بازی قبلی ۲ تیم در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: اختلاف سطح ایران و هنگ کنگ در فوتبال خیلی قابل توجه است. هرچند کشورهای درجه ۲ و ۳ آسیا دنبال پیشرفت هستند اما هنوز به آن اندازه و جایگاه نرسیده‌اند که بتوانند برای ما دردسر درست کنند. البته گاهی مواقع نتایجی مثل شکست تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی یا حتی برتری خفیف یک بر صفر تیم ملی در جام ملت‌ها مقابل هنگ کنگ رقم خورده که گذرا بوده است. وی افزود: از طرفی فاکتور انگیزه در بین نفرات جدیدی که امیر قلعه‌نویی به اردوی تیم ملی دعوت کرده، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. یکی از مشکلات ما در بازی تیم امید و دیدار جام ملت‌ها مقابل هنگ کنگ داشتیم، دست کم گرقتن حریف و بی‌انگیزه بازی کردن بود اما بازیکنان جدید انرژی خوبی را در تیم ایجاد کرده‌اند. ضمن اینکه قلعه‌نویی و کادرفنی‌اش هم با فضای ملی بیشتر آشنا شده و قطعا تدابیری درمورد شکل بازی با این تیم در نظر می‌گیرند.


کارشناس فوتبال درمورد دعوت مجدد از برخی بازیکنان جوان تاثیرگذار لیگ برتری به اردوی تیم ملی، توضیح داد: فوتبال پروسه‌ای است که همیشه باید تبدیل و تغییر در آن به وجود بیاید. نسل‌سازی و جانشین‌پروری باید یکی از اولویت‌های همه تیم‌ها باشد و تیم ملی ما هم از این داستان مستثنی نیست. در جام ملت‌ها بازیکنان‌مان‌ معدل سنی بسیار بالایی داشتند و بازیکنان جوان می‌دانستند که نسل مسن به مرور کنار می‌روند. به همین دلیل سعی کردند عملکرد خوبی در باشگاه‌های خود داشته باشند و پیش‌بینی‌شان درست بود. به واسطه عملکرد خوب خود هم به تیم ملی دعوت شدند و باید کادرفنی اعتماد کرده و بیشتر به آنها بازی بدهد. مازیار تصریح کرد: در ۴_۳ هفته پایانی لیگ دیدیم بازیکنان تاثیرگذار جوان به نسبت نفرات شناخته‌شده‌تر عملکرد بهتری هم از خود به جل گذاشتند و مهم‌ترین دلیلش هم عامل انگیزه است. وی درخصوص بازی بعدی تیم ملی مقابل ازبکستان که ۲ بازیکنش یعنی جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف به ستارگان اصلی لیگ برتر کشورمان تبدیل شده‌اند، توضیح داد: ازبکستان به تیم‌های اول آسیا مثل ژاپن، ایران، عربستان، کره‌جنوبی و استرالیا بسیار نزدیک شده است. آنها در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای فوتبال پایه خود داشتند که اکنون تاثیرش را در سطح تیم ملی بزرگسالان می‌بینیم. با توجه به شکل بازی حریف، باید پارامترهای فنی و فیزیکی را در تقابل با ازبکستان در نظر بگیریم.


کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: بازی با ازبکستان از لحاظ فنی کاملا متفاوت از دیدار با هنگ کنگ است و با توجه به فاصله زمانی کم بین ۲ مسابقه، حتما کادرفنی تیم ملی باید به این نکته توجه کند که شاید نیاز باشد به دلیل شکل فوتبال ازبک‌ها، برخی نفراتی که در بازی اول به زمین می‌روند، در دیدار دوم جا به جا شوند. به همین دلیل نباید روی تعداد محدودی بازیکن برای این ۲ بازی توجه و تمرکز کنند.

منبع: فارس