شیشه یا گلس یکی از پرمصرف‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی به حساب می‌آید؛ زیرا امروزه بسیاری از بخش‌های سازه‌های مدرن با کمک آن‌ها ساخته می‌شوند.

شیشه یا گلس به دلیل کاربردهای متنوعی که دارد، در انواع مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. شما عزیزان می‌توانید برای خرید و استعلام قیمت انواع شیشه ساختمانی با کارشناسان پخش شیشه تایم تماس بگیرید.

انواع شیشه ساختمانی

از آنجایی که میزان کاربرد گلس در صنعت ساخت‌وساز روزبه‌روز در حال افزایش است، آشنایی با انواع مختلف بسیار مهم است. زیرا شناخت مدل‌های شیشه ساختمانی، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها نقش موثری در استفاده بهینه از این مصالح (در افزایش بهره‌وری و زیبایی سازه) دارد.

شرکت‌های مختلف مدل‌های گوناگونی از این مصالح نظیر نوع فلوت، مشجر، سندبلاست، ساتینا، لمینت، سوپر کلیر، هوشمند، رفلکس و سکوریت را به صورت ساده و رنگی تولید می‌کنند. در ادامه برخی از پرمصرف‌ترین انواع گلس ساختمانی و همچنین ویژگی‌ها و کاربردهایشان معرفی شده‌اند.

شیشه ساختمانی دوجداره

گلس‌های دوجداره یا چند جداره از مهمترین انواع بلور ساختمانی به شمار می‌روند. زیرا این مصالح مقاومت خوبی در برابر نفوذ صدا و حرارت دارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این محصولات عایق مناسب صوتی و حرارتی هستند.

این محصولات از کنار یکدیگر قرار دادن دو لایه گلس و ایجاد فضای خلاء در میان آن‌ها ایجاد می‌شوند. با توجه به کاربری و محل پروژه می‌توان از ترکیب انواع بلور برای دوجداره کردن استفاده کرد. برای مثال ترکیب فلوت، مشجر، آینه‌ای، سکوریت، لمینت و غیره.

قیمت شیشه دوجداره تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوع گلس‌ها و گاز مورد استفاده در ساخت و نوسانات بازار قرار دارد. خبر خوب این است که با خرید از timeglass، کارشناسان این شرکت خدمات نصب خود را با قیمت بسیار پایینی در اختیار شما قرار می‌دهند.

شیشه ساختمانی مشجر

نوع مشجر یا طرح‌دار مصالح مورد بحث در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که نمی‌خواهیم از بیرون به داخل دید وجود داشته باشد. علاوه بر این، گلس‌های مورد بحث باعث می‌شوند که نور به میزان کافی به درون محیط وارد شود.

برای ساخت این نوع، ترکیب ماسه سیلیس، کربنات سدیم و آهک به دستگاه‌های خاص داده می‌شوند. سپس غلتک‌های طرح‌دار از روی این مواد مذاب عبور کرده و طرح مورد نظر را روی گلس حک می‌کنند. این طرح‌ها می‌توانند در یک طرف یا هر دو طرف محصول ایجاد شوند. در نهایت، بلورهای خنک شده بر اساس نیاز مشتریان در اندازه‌های مختلف برش داده خواهند شد.

شیشه فلوت

نوع فلوت یا تخت، شکل خام گلس تولید شده توسط کارخانجات است که در بازار در ضخامت‌های مختلف از 2 میلی‌متر تا بیش از 20 میلی‌متر وجود دارد. البته میزان مصرف ضخامت‌های 4 الی 8 میلی‌متر در صنعت ساختمان‌سازی بیشتر است. این نوع گلس به دلیل پروسه تولید خاصی که دارد، اغلب فاقد موج و خمیدگی است. اما این محصول به واسطه داشتن ناخالصی‌های زیاد، درجه شفافیت کمتری نسبت به سایر گلس‌ها دارد. به همین دلیل به این نوع محصول، بلور سبز نیز می‌گویند.

این نوع گلس را می‌توان به شکل خام یا فرآوری شده استفاده کرد. در واقع این محصول را با افزودن لایه‌های محافظ به آن به مدل‌های دیگر بلور تبدیل می‌کنند. البته برش دادن و سوراخکاری‌های لازم باید در مرحله اولیه و پیش از فرآوری کردن صورت گیرد؛ زیرا امکان انجام این کارها پس از سکوریت و لمینت کردن وجود ندارد.

خرید انواع شیشه ساختمانی با بهترین قیمت در شیشه تایم

وب‌سایت timeglass یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مراکز عرضه شیشه ساختمانی در ایران است. قیمت شیشه ساختمانی در این فروشگاه اینترنتی بر اساس نوع محصول و برند سازنده آن‌ها تعیین می‌شود. از آنجایی که محصولات ارائه شده در این مجموعه متنوع هستند، هر کس می‌تواند بنا بر نیاز پروژه خود محصولی را انتخاب کند.

به یاد داشته باشید که قیمت این محصولات به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا در بازار، هزینه حمل‌ونقل و هزینه نصب بستگی دارد. همچنین در هنگام خرید این سری از محصولات توجه به ملاحظاتی مانند عایق صوتی، عایق حرارتی، نما و زیبایی ظاهری، استحکام، امنیت و غیره مهم است. هر یک از این معیارها نیز روی بهای خرید گلس‌های مختلف تاثیرگذار هستند.

شما عزیزان می‌توانید با استعلام قیمت روز این محصولات و مشاوره با تامین‌کنندگان، تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرید. timeglass عرضه کننده انواع گلس به قیمت روز است. کارشناسان این مجموعه در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما عزیزان و رفع مشکلاتتان هستند.

برچسب‌ها