مدیرعامل شرکت توانیر گفت: پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمزارز در کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیرمجاز تولید رمزارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاه های امنیتی و انتظامی را مشمول دریافت پاداش و حق کشف عنوان کرد که از ٢٢ اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

وی ضمن هشدار به عوامل مراکز غیرمجاز عنوان کرد: پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir و در بخش ثبت گزارش رمزارز غیر مجاز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توانیربا اشاره به افزایش ٢ برابری سقف پاداش کشف ماینر غیر مجاز در دوایر دولتی توضیح داد: مرحله نخست پاداش ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است که تا سقف ٢٥ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی ١٥ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.

رجبی مشهدی محاسبه بخش دوم پاداش ها را متناسب با مدت و میزان استفاده غیرمجاز از انرژی برق در مراکز غیر مجاز رمز ارز عنوان کرد: بیش از یک سوم این بخش از پاداش ها طی مدت ۴۰ روز به عامل شناسایی کننده و الباقی به مجریان و ضابطان قضایی ذی ربط پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: پیش از ابلاغ ویرایش جدید، سقف پاداش بابت معرفی مراکز غیر مجاز رمز ارز ۱۰ میلیون تومان بود که فقط بر اساس مدت زمان و میزان انرژی مصرفی غیر مجاز محاسبه و پرداخت می شد و پاداش ها با ضریب ١.٥ درصد بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی محاسبه می شد که هم اکنون این ضریب به ٣ درصد افزایش یافته و علاوه بر پاداش مربوط به تعداد ماینرهای کشف شده، پرداخت می شود.

مدیرعامل توانیر حفظ محرمانگی و هویت گزارشگران مراکز غیر مجاز را از الزامات مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد و افزود: معرفی ماینرهای غیرمجاز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی از وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان جلوگیری می کند و نقش به سزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف کنندگان به ویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.