تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

زن جوان آمریکایی بعد از کشتن ۳ هم اتاقی خود، زمانی که قصد داشت با تغییر چهره، خود را به ایالت دیگری برساند، دستگیر شد.

همشهری‌آنلاین _ حوادث: به نقل از ای بی سی، سه‌شنبه شب گذشته 4 جون( 15خرداد) به وقت محلی، آلیسا جین ونابل 23 ساله، 3 هم‌اتاقی خود به نام‌های گرگوری اسکات پاول 60 ساله، کارول آن ریس 65 ساله و رابرت جان مک گوایر 77 ساله را در فردریکزبورگ، ویرجینیا به ضرب گلوله به قتل رساند و از خانه فرار کرد. 
همان شب پلیس توسط یکی از همسایه‌ها که متوجه موقعیت مشکوکی در خانه شده بود، پلیس را در جریان قرار داد. او به پلیس گفت که در خانه همسایه باز است و این گونه به نظر می‌رسد که کسی در خانه نباشد در حالیکه همسایه‌ها سالمند هستند و امکان ندارد در این موقع شب در خانه نباشند.
پلیس بعد از این تماس خود را به خانه مشکوک رساند و وقتی وارد خانه شد، رد خونی را یافت که در خانه به راه افتاده بود. در بازرسی از خانه پلیس جسد هر 3 نفر را در گوشه‌ای از خانه پیدا کرد. در تحقیقات اولیه مشخص شد آلیسا هم‌اتاقی دیگر این افراد ناپدید شده است. پلیس به او مظنون شد و دستور بازداشت او صادر کرد.
اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و در بررسی‌ها معلوم شد که به نیم‌تنه پایینی اجساد شلیک شده و هر 3 به دلیل خونریزی شدید و شدت جراحات به قتل رسیده‌اند.
در تحقیقات بعدی مشخص شد که آلیسا دارای سابقه جنایی طولانی است که به مارس 2019 برمی‌گردد که با یک جرم دزدی شروع شد. در اواخر همان ماه، او به جرم خسارت به اموال عمومی بازداشت شد. در دسامبر 2021، او متهم به سرقت شد. در ژانویه امسال، او به بی احتیاطی در رانندگی و سرعت غیرمجاز متهم شد. در 17 می نیز، به ضرب و جرح متهم شد. با این اطلاعات پلیس متوجه شدکه با یک دختر خشن روبه‌رو است که امکان دارد باز هم به هر اقدامی دست بزند. 
بنابراین تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری قاتل آغاز شد تا اینکه، روز پنج‎شنبه، پلیس نیویورک در جریان یک رانندگی دیوانه وار با سرعت بیش از 165 کیلومتر قرار گرفت. بعد از انتشار این خبر، پلیس بزرگراه برای توقف این خودرو همه تلاش خود را کرد اما از آنجا که سرعت خودرو بالا بود تعقیب و گریز پلیس 70 کیلومتر ادامه داشت تا بلاخره پلیس توانست خودرو او را درمنطقه  آووکا، نیوجرسی توسط نواری از میخ های سوراخ کننده لاستیک متوقف کند. خودرو پس از عبور از روی میخ‌ها و به گاردریل روی پل هوایی بزرگراه برخورد کرد و متوقف شد.
پلیس بلافاصله خود را به سرنشین خودرو رساند و او را که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل کردند. در بررسی از هویت وی، پلیس متوجه شد که او همان مظنون به قتل تحت تعقیب است. آلیسا تلاش کرده بود با کوتاه کردن موهایش و تغییر قیافه فرار کند و خود را به ایالت دیگری برساند که به دلیل داشتن سرعت غیر مجاز توسط پلیس دستگیر شد.
او به دلیل جراحاتی که داشت در بیمارستان بستری شد. فردای آن روز در دادگاهی در نیویورک  حاضر شد.
انگیزه این اقدام او از سوی مقامات هنوز اعلام نشده و در بیانیه‌ پلیس  آمده است که تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و هنوز در مراحل اولیه است. برخی از جنبه‌های این حادثه برای رسیدن به نتیجه درست پنهان شده است. همچنین روند استرداد و از ویرجینیا به نیویورک در حال پیگیری است.

منبع: همشهری آنلاین