همشهری‌آنلاین: فرمانده پلیس راه شهرستان آمل با بی سابقه خواندن حجم سنگین ترافیک خودرویی در محور هراز گفت:

هم اکنون محور پرتردد هراز یکی از سنگین ترین و پرحجم ترین ترافیکها را در چندسال گذشته شاهد است.به گزارش مهر، سرگرد سید علی حسینی افزود: علت این حجم سنگین خودرویی ناشی از سفر مسافران تابستانی همچنین وجود آلودگی‌های شدید گرد و غبار در شهرهای مرکزی و جنوبی کشور بوده که مسافران را به مازندران سوق داده است.

وی تصریح کرد: با وجود این حجم زیاد مسافران عبوری در محور هراز روزانه 10 تیم گشت پلیس محسوس و نامحسوس از پلیس راه آمل در این محور برای کنترل عبور و مرور خودروها حضور دارند.

فرمانده پلیس راه آمل با اشاره به اینکه این حجم زیاد مسافران از ابتدای تابستان همزمان با آغاز سفرهای تابستانی مردم بیشتر شده، گفت: پیش بینی می‌شود این روند تا پایان تعطیلات و قبل از ماه مبارک رمضان در محور هراز ادامه داشته باشد.

سرگرد حسینی همچنین به کاهش حدود 41 درصدی میزان تصادفات در محور هراز از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود: در مجموع تاکنون 490 فقره تصادف در این محور ثبت شده است. [آشنایی با توصیه‌های عمومی برای سفر]

وی اضافه کرد: از این تعداد بیش از نیمی از این تصادفات، جرحی، خسارتی و فوتی بوده است.

فرمانده پلیس راه آمل کاهش قابل ملاحظه میزان وقوع تصادفات در این محور پرتردد را تعامل خوب و همکاریهای چندجانبه پلیس راه، اورژانس، راه داری همچنین هلال احمر بیان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ عبور و مرور و رعایت قوانین رانندگی هم در مردم در حال نهادینه شدن است. [توصیه‌های بهداشتی برای سفر]

محور پرتردد هراز در حوزه استحفاظی مازندران تا استان تهران حدود 170 کیومتر است.