تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴

به دنبال اجرای سلسله اقداماتی از سوی دولت برای احیای عملکرد بورس، روز گذشته رئیس سازمان بورس  از اصلاح دستور العمل قیمت خوراک و فرآورده های پالایشی در حاشیه جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، نزول های مداوم بورس دولت را برآن داشته است تا سیاست هایی را در پیش بگیرد که مانع از نزول بیشتر بورس شود بر همین اساس به دنبال مصوبات چهارگانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ظرف روز های گذشته اقدامات عملی برای اجرای این مصوبات آغاز شده است.

طبق توافق انجام شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قرار شد اقدامات لازم برای کنترل نرخ سود بانکی و پی گیری برای معافیت های مالیاتی بورس انجام شود و همچنین نرخ محصولات پالایشی و جلوگیری از خروج شرکت های خودرو سازی از بورس پی گیری شود.

بر همین اساس ظرف روز های گذشته اقدامات عملی برای این مصوبات چهارگانه آغاز شد و در نخستین گام با برگزاری نشست های مختلفی بین سازمان بورس و بانک مرکزی برنامه های کنترل نرخ سود بانکی و پی گیری معافیت های مالیاتی صنایع بورس کلید خورد.

بیشتر بخوانید

واگذاری سهام شرکت‌ های زیرمجموعه وزارتخانه ها به کجا رسید؟

کنترل نرخ سود بانکی بورس را نجات می دهد؟ | فواید و زیان های افزایش نرخ بهره را ببینید

حالا همزمان با اجرای این اقدامات برای بهبود عملکرد بورس آن طور که رئیس سازمان بورس مصوبه مروبوط به قیمت محصولات پالایشی نیز اصلاح شده است

رئیس سازمان بورس دیروز در همین باره گفت: در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت، دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی اصلاح شد.

مجید عشقی اضافه کرد: به همین منظور جلساتی با سرپرست ریاست جمهوری و وزرای اقتصادی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد که در پایان این جلسه، دستور بازنگری و بررسی مجدد این دستورالعمل داده شد.

انتظار می رود با اجرای مصوبات چهار گانه ستاد هماهنگی اقتصاد دولت وضعیت بازار سرمایه ظرف روز های آینده بهبودیابد. به ویژه آنکه بانک مرکزی نیز به تازگی اعلام کرده در نظر دارد ۲.۸ میلیار دلار از مطالبات بانک ها را پرداخت کند که می تواند اثرات معنا داری هم بر سهام بانک ها و هم کلیت بازار سرمایه داشته باشد.

منبع: روزنامه همشهری