روزنامه اجاره‌ای اعتماد که سابقه طولانی در تخریب و توهین دارد، در فرآیند فرافکنی و مظلوم‌نمایی اصلاح‌طلبان مدعی شد: کلونی‌های تخریب علیه پزشکیان در انتخابات دست به کار شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: اعتماد در یک خبرسازی گل درشت و فاقد سند و خبر می‌نویسد: «فیتیله انتقاد، اتهام و تخریب علیه مسعود پزشکیان را بالا بکشید.» این فرمانی است که گفته می‌شود[!!؟] از سوی برخی افراد و جریانات رادیکال خطاب به کانال‌ها، پیج‌ها و صفحات مجازی همسو صادر شده است. فرمانی که به دنبال ایجاد جوی منفی علیه نامزدی است که می‌بایست یک تنه با لشگری ۵ نفره از نامزدهای اصولگرا روبه‌رو شود. اما پدرخوانده‌های رادیکال به همین وضعیت غیر متناسب و غیر متعادل هم قانع نشده و به دنبال استفاده از رویکردهای تخریبی علیه پزشکیان شده‌اند. حجم، اندازه و گستره این تخریب‌ها علیه پزشکیان به اندازه‌ای بالاست که به نظر می‌رسد، برخی ستادهای تبلیغاتی به جای تأکید و تکیه بر توانایی‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های نامزد مورد نظر خود، هم و غم خود را معطوف تخریب پزشکیان قرار داده‌اند.

مطابق معمول بخشی از نشانه‌های مشترک، میان پروژه‌های تخریبی رادیکال‌های داخل و خارج کشور نیز مشاهده می‌شود. بسیاری از رسانه‌های بیرونی، تمرکز خود را بر تخریب مسعود پزشکیان قرار داده‌اند و با اتهام‌زنی، تخریب و فضاسازی به زعم خود، تلاش می‌کنند از حجم توجه افکار عمومی به پزشکیان بکاهند. چرا که از منظر این جریانات، گفتمان اصلاحات با توجه به جایگاهی که در افکار عمومی ایرانیان دارد، می‌بایست با تندترین برنامه‌های تخریبی مواجه شود. جالب اینجاست که با توجه به کارنامه سفید پزشکیان و دست خالی رقبا، اتهاماتی وارد می‌شود که هیچ پایه و اساس درستی ندارند. مثلاً در یک نمونه از این تخریب‌ها، زاکانی به خاطرات گذشته خود رجوع کرده و اتهاماتی را از زمان حضور او در وزارت بهداشت وارد می‌سازد، بدون اینکه برای اتهامات خود هیچ سند و مدرکی داشته باشد. در نمونه دیگر در یکی از کانال‌های تلگرامی یکی دیگر از نامزدهای اصولگرا، کلیپی قدیمی از پزشکیان بارگذاری شده که در آن چالشی کلامی میان پزشکیان و یکی از خبرنگاران ایجاد شده و ستاد مزبور آن را به معنای پاسخگو نبودن نامزد جریان اصلاحات تلقی کرده است.

اما آیا این برای نخستین بار است که یک چنین راهبردی از سوی جریان راست برای مقابله با نامزد اصلاح‌طلب در پیش گرفته می‌شود؟ بررسی روند تخریب‌ها، دروغ‌ها و اتهام‌زنی‌ها علیه مسعود پزشکیان نشان می‌دهد، طیف‌های رادیکال جناح راست دست به همان اقداماتی زده‌اند که پیش از این در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۷۶ تکرار شده بود. روزنامه اعتماد در ادامه برای خالی نبودن عریضه، ادامه تحلیل باسمه‌ای خود را به انتخابات سال ۱۳۷۶ حواله داده و متن مطولی را به ادعای بی‌سند خود در مقدمه افزوده است!! فرافکنی روزنامه زنجیره‌ای در حالی است که این روزنامه و همقطارانش روزانه سرگرم تخریب و تهمت‌پراکنی و تحریف و ترور شخصیت نوع مدیران خدمتگزار و فعالان انقلابی هستند. به تعبیر شاعر، تا نشان سُمّ اسبت گم کنند- ترکمانا نعل را وارونه زن!

منبع: کیهان