سعید مراغه چیان پیشکسوت و کاپیتان سابق استقلال اعتقاد دارد این تیم فقط به دلیل اشتباهات داوری عنوان قهرمانی را از دست داد.

مراغه چیان در گفت وگو با همشهری آنلاین پیرامون وضعیت فعلی و حواشی پیرامون باشگاه تاکید کرد: به مجموعه تیم برای تلاش و کسب ٦٧ امتیاز تبریک میگویم. تیم ما حتی یک باخت هم نداشت و آن شکست به لطف اشتباه فاحش داوری در اصفهان بود. همان اشتباهاتی که بیش از ١٠ امتیاز مستقیم به پرسپولیس داد. امیدوارم با تسریع روند رسیدگی به فساد در فوتبال ریشه اشتباهات عمدی در قضاوت و دیگر حوزه ها برچیده شود و شجاعانه قهرمانی های دروغین از تیم های نالایق گرفته شود حتی آن تیم خدانکرده و برفرض محال اگر استقلال عزیز خودمان باشد. قهرمانی به هر قیمتی ارزشی ندارد، حداقل برای ما که عادت کردیم هر نانی را سر سفره مان نبریم.

وی ادامه داد: استقلال به لحاظ نفری نواقص عدیده ای دارد و باید نسبت به سپاهان و پرسپولیس عملکردی بالاتری در نقل و انتقالات داشته باشد. اینکه هلدینگ خلیج فارس قرار است چه کند را نمیدانم اما حفظ و حتی تمدید بلند مدت با کادر فنی و بازیکنان موفق در کنار جذب بازیکنان بزرگ داخلی و خارجی برای آبروداری در آسیا مورد نیاز است. در آسیا اگر لایق باشی نتیجه خواهی گرفت مانند العین، آنجا رقیبان بیرون زمین برنده نیستند و همه چیز فوتبالی در میدان شروع و تمام میشود.
وی در مورد حواشی های هفته های پایانی گفت: متاسفانه استقلال و هواداران واقعیش ازیک طرف باید با ظلم و رقبا بجنگند از یک طرف با بیکارهایی که مترصند نیمکت استقلال را مجدد محل کسب و کار خود کنند. من از طرف خودم عرض میکنم، نظر همه دوستان و منتقدین محترم، من نه از فضای مجازی میترسم نه از گله فحاشی که آقایان ساماندهی کردند. ما خاک استقلال را خوردیم و اینکه یک بار به هر شکلی آنهم در یک لیگ بی کیفیت و بی رقیب تیم قهرمان شده ملاک نیست که آن کادر فنی مدام در کار تیم بگذارد. ملاک حال و امروز است.
مراغه چیان افزود:هنوز آنقدر پیر نشدم که از یاد ببرم همین ها چه بلایی سر تیم شفر، استراماچونی، فکری و ساپینتو آوردند و چندبار مانند دزد سر گردنه آمدند، چپاول کردند و رفتند و منت هم میگذارند. من حواسم هست که چگونه در فصای مجازی شیطنت میکنند تا تیم را به حاشیه بکشند. استوری و سالگرد گرفتن بهانه است. خیلی ها تعداد قهرمانی های داخلی و خارجی شان قابل شمارش نیست اما خودشان و هواداران واقعی چنین ادا اطوارهایی برایشان در نمی آورند.
کاپیتان سابق استقلال تصریح کرد: من باید شفاف بگویم خیلی ها در این فوتبال با هزار قضا و قدر و اتفاق یک جام آوردند! استقلال خوزستان، نفت تهران فولاد، نساجی و… هم با مربیانی قهرمان شدند اما اینکه آن مربیان در ادامه چه کردند مهم است. آقایان بجای کیسه دوختن برای تیم ما بروند در جاهای دیگر خودشان را نشان دهند.
مراغه چیان در پایان در مورد تیم ملی هم گفت: حضور بیش از ١٠ بازیکن زیر ٢٥ سال اتفاق مثبتی است. ما به تغییر نسل احتیاج داریم اما از یاد نبریم در دور بعد با توجه به رفت و برگشت بودن مسابقات و احتمال همگروهی با تیم هایی نظیر عربستان، عراق، استرالیا، اردن و قطر کار خیلی راحتی نداریم چرا که جام ملت های اخیر ثابت کرد فاصله تیم های آسیایی بسیار کم و ناچیز شده است. امیدوارم این تغییر نسل همراه با صعود تیم ملی به جام جهانی همراه باشد که ثمره نهایی آن به جامعه فوتبال خواهد رسید.