همشهری آنلاین: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز ارتشی صد درصد مکتبی و مذهبی داریم که در کنار دیگر نیروهای مسلح، آماده جانبازی و فداکاری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم معارفه و تودیع رئیس جدید و قدیم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شکل گیری عقیدتی سیاسی ارتش با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور روحانیان عقیدتی سیاسی در ارتش نقطه عطفی بود که ارتش را با روحانیت عجین کرد و توانست منشاء آثار بسیاری باشد.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون بابایی، یاسینی، اردستانی و صیاد شیرازی آنان را تربیت شده ارتشی دانست که محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و دست پرورده امام راحل (ره) بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با معارفه حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم به عنوان رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:‌ آنچه فرمانده کل قوا از یک روحانی در نیروهای مسلح می خواهند آن است که همان شان و مرام روحانیت در جامعه را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: روحانیان عقیدتی سیاسی باید با کارکنان نیروهای مسلح دوست، برای آنان سنگ صبور، مشکل گشا و غمخوار و با تواضع در همه کارها آماده خدمتگزاری باشند زیرا این مسئله راز و رمز محبوبیت روحانیت در قلوب مردم است.

وی با بیان اینکه امروز ارتش ما فرماندهان مکتبی عالی دارد، گفت: فرماندهان ارتش همه گونه آماده همکاری با روحانیان هستند و روحانیان باید از این فرصت طلایی، برای تقویت مبانی ایمانی و دینی کارکنان و ایجاد صمیمت بیشتر با آنان استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با قدردانی از خدمات صادقانه نه ساله حجت الاسلام علوی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای ارتقای جایگاه این سازمان از رئیس جدید این سازمان خواست تا برای ارتقای این جایگاه تلاش بیشتری کند.