در لابه‌لای اخبار داغ یورو، خبرهای نقل‌وانتقالاتی هم جذابیت خاص خودشان را دارند و در عرصه مربیان قراردادهایی به امضا رسیده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، جنارو گتوزو که سال به سال اعتبارش کمتر می‌شود، به‌عنوان سرمربی جدید هایدوک اشپلیت کرواسی انتخاب شد. تیاگو موتا، سرمربی سابق بولونیا رسما جای آلگری را در یوونتوس گرفت. به جای او هم ایتالیانو که فیورنتینا را به فینال لیگ کنفرانس ۲فصل اخیر برده بود، سرمربی بولونیا شد. نستا هم سرمربی جدید مونتسا است. سرمربی ۴۹ساله ایتالیایی، پیش از این هدایت رجینا و فروزینونه را برعهده داشت.

اما عجیب‌ترین خبر این است که ادین ترزیچ از سرمربیگری دورتموند استعفا کرد. این مربی آلمانی که فقط در همین باشگاه و در ۲مقطع مربیگری کرده، توانسته بود زنبورها را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند؛ آن هم از گروه مرگ این رقابت‌ها. نوری شاهین، دستیار ترزیچ و هافبک سابق رئال‌مادرید و دورتموند گزینه مربیگری دورتموند است. شاهین اگر هدایت زنبورها را بپذیرد، در ۳۵سالگی برای نخستین‌بار مربیگری را تجربه می‌کند.

درحالی‌که با تمجیدهای گواردیولا از دی‌زربی به‌نظر می‌رسید مربی موفق برایتون در فصل آینده به باشگاهی بزرگ بپیوندد، ولی این اتفاق نیفتاد. او با قراردادی ۳ساله تا ژوئن۲۰۲۷ در آستانه هدایت مارسی فرانسه قرار دارد. مارسی با پرداخت ۶میلیون یورو به برایتون، غرامت خروج دی‌زربی از این تیم را پرداخت خواهد کرد. دی‌زربی طی چندماه اخیر، گزینه تیم‌های بایرن‌مونیخ، چلسی و منچستریونایتد بود.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها