«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مساله اشتغال زنان و نقش آنها در جامعه فعلی توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین، قاضی زاده هاشمی گفت: وقتی از خانواده صحبت می کنیم از مدیر خانواده که بانوان هستند، صحبت می کنیم. چون محور تشکیل و حفظ خانواده، بانوی خانه است. باید کاری کنیم تا او بتواند این خانواده را دور خود نگه دارد. درست است که مردان برای تشکیل خانواده اقدام می کنند اما کسی که کیان خانواده را حفظ و نسل های بعدی را تربیت می کند و جمع خانواده را دور خود نگه می دارد، مادر است. باید باید کاری کنیم مادران سرزمین ما بتوانند برای این کار مهارت و تجربه پیدا کنند و این کار مانع سایر فعالیت و نقش آفرینی آنها نباشد یعنی نرخ فعالیت اجتماعی زنان کاهش پیدا نکند. به خصوص برخی فعالیت ها که خاص زنان است. باید آن کار را به زنان بسپاریم. نمی توانیم به آقایان بسپاریم. متاسفانه نظام اداری و اشتغال و تحصیل کشور مردسالارانه است.

او گفت: در این ۴۰ سال فقط جداسازی کردیم. مثلا در مدارس و بیمارستان جداسازی کرده ایم هرچند کار خوبی بوده اما برخورد حداقلی با ماجرا بوده است.

صحبت های قاضی زاده هاشمی را در ویدئو ببینید.

منبع: مهر