تلاش نیروهای امدادی برای پاکسازی و ایمن‌سازی مسیر کندوان در محدوده رستوران دربند که در اثر بارش سیل‌آسای ۲۴ خرداد مسدود شده‌بود، همچنان ادامه دارد.  

به گزارش همشهری ‌آنلاین مدیر بحران استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: «مسیرهای مسدود شده در اثر سیلاب بازگشایی شده. اما همچنان مسیر محدوده رستوران دربند به دلیل ایمن‌سازی مسدود است.» سیل در روستای فشکور بخش مرزن آباد رخ داد که در ادامه با طغیانی شدن رودخانه چالوس منجر به وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد.
حسینعلی محمدی افزود: «عمده سیلاب ۲۴ خرداد در حوزه آبخیز دربند در محور کندوان، پایین‌تر از ولی‌آباد بود. این سیلاب آورده زیادی از گل و لای با خود داشت و مستلزم این است که جاده ایمن‌سازی شود و پس از ایمن‌سازی زیر بار ترافیک برود و تا ایمن‌سازی نهایی مسیر مسدود است.»
محمدی در ادامه به دیگر روستاهای آسیب دیده از سیل دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: «حجم گسترده بارش سبب شد تا علاوه بر شهرستان چالوس، در نوشهر، نور، آمل، بابل، سواد کوه شمالی و ساری شاهد وقوع سیلاب باشیم که بخش زیادی از حوزه زیرساختی ابنیه فنی، شبکه آبرسانی، برق‌رسانی و حوزه کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده‌است.»
مدیر بحران مازندران ادامه داد: «مسیر روستاهای دیولان تا رزن نیز به صورت موقت بازگشایی شده، اما تیم امدادی برای ایمن‌سازی و بازگشایی قطعی مسیر در تلاش هستند. مسیر منطقه بند بن در کیاسر به طول ۱۲ کیلومتر در حال حاضر مسدود است.»
محمدی در توضیح بیشتر گفت:‌ «تمامی ۹ خودرویی که در مسیر کندوان گرفتار سیلاب شده‌بودند، فاقد سرنشین بود. بحث شناسایی مالکان خودرو در دست انجام است.»
اخبار سیل در ساعات اولیه حاکی از مفقودی ۳ نفر بود که محمدی در این باره تاکدی کرد: «با قطعیت نمی‌توانیم آمار ۳ مفقودی را تایید کنیم. شنیده‌ها حاکی از ۳ مفقودی است. با کمک نیروهای هلال احمر در جستجو و تلاش برای پیدا کردن احتمالی آنان هستیم.»
غلامرضا فخاری، مدیر هلال احمر استان مازندران نیز به همشهری گفت: «همچنان ۵ تیم جستجو برای پیدا کردن مفقودان سیلاب در منطقه مستقر هستند.»

خسارت سیل به کشاورزی در خراسان شمالی

بارش بهاری در خراسان شمالی در روز ۲۵ خرداد نیز منجر به وقوع سیلاب و خسارت به بخش کشاورزی ۲ منزل و چند واحد تجاری در روستای مزرعه شهرستان راز و جرگلان شد و سبب قطعی برق شد. به گفته غلامرضا شفیق، مدیر بحران خراسان شمالی، سیل در روستای کاستان شهرستان سملقان هم ۲ خودرو را گرفتار کرد، سرنشینان خودروها با کمک کردم نجات پیدا کردند، اما سیل خودروها را با خود برد. بارش تگرگ در روستای مایوان فاروج هم خساراتی به بخش کشاورزی وارد کرد.

خسارت سیل به ۱۶ روستای مشگین‌شهر اردبیل

بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب روز ۲۵ خرداد به مزارع و باغات ۱۶ روستاهای مشگین شهر استان اردبیل خسارت وارد کرد. این‌طور که فرماندار مشگین شهر خبر داده کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران در حال ارزیابی دقیق حجم خسارت ها هستند که بعد از جمع بندی اعلام خواهد شد. شهرام محمدی گفت: «سیلاب حجم بسیار زیادی رسوب در حوضچه‌های آبگیر خیاوچای و نهرخاتون ایجاد کرد که بر اثر آن آب یکی از محله‌های مشگین شهر قطع شد. منبع آب در بالادست شهر لاهرود نیز در اثر سیلاب اتفاق افتاد. ۳دستگاه خودرو در مسیر سه راهی ویجینی شهرستان اهر و منطقه شیران مشگین شهر در گل و لای و سیلاب گرفتار شدند.» با تلاش نیروهای امدادی آب و برق روستاها وصل شده و خودروها از سیلاب نجات پیدا کردند.

تخریب پل روستا در ۳ روستای چاراویماق

خانه‌های روستای شیران از توابع شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی نیز در اثر بارش ۲۵ خرداد، دچار آبگرفتگی شد که با حضور ۲ تیم امدادی هلال‌احمر هریس آبگرفتگی مهار شد. همچنین سیلاب به بناها و راه‌های روستایی، برخی از مزارع و شبکه آب‌رسانی روستایی شهرستان چاراویماق خسارت زد. به گفته یاسین توکلی، فرماندار چاراویماق حجم خسارت هنوز برآورد نشده و بیشترین میزان خسارت به مزارع وارد شده و سه پل هم در روستاهای «قینرجه»، «قیزلیخ» و «داش بلاغ» تخریب شده‌است. آبرسانی سیار به برخی از روستاها در حال انجام است. سیلاب ۱۲ راس دام، یک دستگاه خودرو و یک عدد کانکس خالی را هم با خود برده است.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از آتش سوزی جنگل ها و حادثه جاده چالوس | همچنان ۳ نفر مفقود هستند