تیم ملی فوتبال انگلیس امشب در چارچوب رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به مصاف صربستان می‌رود.

گرت ساوتگیت اعالم کرده در چهارمین تورنمنت بزرگی که هدایت انگلیس را در دست دارد، اگر نتواند سه‌شیرها را قهرمان کند، از هدایت این تیم کنار می‌رود. او یکبار تیم را به نیمه‌نهایی جام جهانی برده و یکبار به فینال یورو.

هری کین که در ۳تورنمنت ملی اخیر ۱۲گل به ثمر رسانده، هرگز هیچ جامی را در عمرش بهدست نیاورده؛ حتی با رفتن به بایرنمونیخ و زدن ۴۴گل برای تیمی که سالی ۲-۳ جام می‌آورد. برای این بازی ممکن است

ســاوتگیت به جای ماینو از آرنولد در کنار دکالن رایس در پست هافبک دفاعی بازی بگیرد.

الکساندر آرنولد در مجموع ۲۵۰۷۸دقیقه بازی برای لیورپول، تنها در یک درصد دقایق در این پست بازی کرده و در سایر موارد مدافع راست بوده. این نخستین حضور مستقل صربستان در یورو با همین نام اســت.

آنها قبلا با نام یوگسالوی ۲بار در سال‌های ۱۹۶۰و ۱۹۶۸ نایب‌قهرمان شده بودند و یکبار هم با نام صربستان و مونته‌نگرو در این مسابقات شرکت کردند.

دراگان استویکوویچ که خودش تجربه ۲بازی و یک گلزنی در این رقابتها را دارد، سرمربی صربهاست. او از وجود میتروویچ و والهوویچ در خط حمله بهره خواهد برد.

انگلیس احتماال در این مســابقه از چنین خط حملهای گل خواهــد خورد. میتروویچ بهترین گلزن تاریخ صربستان با ۵۸گل در ۹۱بازی است.

انگلیس در ۶بازی اخیر خود مقابل صربستان/یوگسالوی شکست نخورده و در هر ۴بازی اخیر خود پیروز شده است. آخرین شکست آنها مقابل یوگسالوی در نیمه نهایی یورو ۱۹۶۸بود.

آخرین حضور صربســتان در مرحله نهایی یوفا یورو، ســال۲۰۰۰بود که آنها با نام یوگسالوی در یکچهارم نهایی ۶بر یک به هلند باختند. این تنها باری است که یک کشور در یک بازی یورو ۶گل دریافت کرده.

۳۳درصد از گلهای صربستان در مقدماتی یوفا یورو۲۰۲۴با ضربه سر) ۵ از ۱۵ )بود که باالترین نسبت در میان هر تیمی است که به یورو ۲۰۲۴رسیده.

منبع: روزنامه همشهری