تیم های فوتبال رومانی و  اوکراین  از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آلیانزآرنای شهر مونیخ که میزبان نخستین دیدار گروه E یورو ۲۰۲۴ است به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ اوکراین در اولین دیدارش از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ مقابل رومانی با نتیجه سنگین ۳-۰ مغلوب شد.

ورزشگاه آلیانتس‌آرنای شهر مونیخ میزبان دیداری از گروه E یورو ۲۰۲۴ بود، جایی که رومانی موفق شد حریفش اوکراین را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد.

در حالی که انتظار می‌رفت این بازی پایاپای باشد، رومانی همه را غافلگیر کرد. در دقیقه ۲۹ شوت تماشایی نیکولائه استاچیو گل نخست را ثبت کرد. دومین گل را رضوان مارین در دقیقه ۵۳ زد و دنیس دراگوش در دقیقه ۵۷ گل سوم را به ثمر رساند.

رومانی حالا با این برد قاطع شرایط خوبی در گروه E که بلژیک و اسلواکی قرار دارند، برای خودش ایجاد کرد.

رومانی را با تیم دهه ۱۹۹۰ و ستاره‌ای مثل گئورگی هاجی به یاد داریم. سال‌هاست که فوتبال رومانی آن شکوه ۲ دهه قبل را نداشته، اما حالا در یورو ۲۰۲۴ در گروهی قرار گرفته‌اند که شاید شانس صعود به آن‌ها بدهد. اوکراین و اسلواکی رقبای‌شان در این مسیر خواهند بود. شاید بازی اول برای‌شان مثل یک فینال برای صعود از گروه E باشد.

برای مردم اوکراین حضور در این مسابقات مهم می‌تواند یک دلخوشی بزرگ باشد. اوکراینی‌ها مدت‌هاست درگیر جنگ با روسیه هستند و خانه‌به‌دوش شده‌اند، اما ستاره‌های‌شان جایی دورتر از خانه گردهم می‌آیند تا برای مردم کشورشان افتخارآفرینی کنند. دوره قبل تا یک‌چهارم نهایی پیش آمدند و تکرار این موفقیت می‌تواند در آلمان برای‌شان خاطرات خوشی به همراه داشته باشد.

گل اول رومانی به اوکراین توسط نیکولائه استانسیو در دقیقه ۱۲

گل دوم رومانی به اوکراین توسط رازوان مارین ۵۳

گل سوم رومانی به اوکراین توسط دنیس دراگوش ۵۷