امروزه فرش مسجد و سجاده فرش های متنوع می تواند فضای مسجدتان را دگرگون کند. ورود تکنولوژی های پیشرفته و نرم افزار های جدید به صنعت فرش بافی، موجب تنوع طرح و رنگ های فرش نماز شد.

بسیاری از مسجدی ها به دنبال خرید فرش رولی ارزان هستند. سوال خریداران این است که فرش مسجد ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

فرش برای مسجد را از کجا بخریم؟

قبل از هر تصمیمی خوب است با دقت همه جوانب امر را بررسی کنیم. اول اینکه گاهی دلیل ارزان بودن یک فرش سجاده ای در فروشگاه یا کارخانه، به دلیل پایین بودن کیفیت مواد اولیه و الیاف آن است.

قبل از عقد هر قراردادی خوب است کیفیت الیاف و نوع نخ مصرفی سجاده فرش را به خوبی بررسی کنید. بعضی از الیاف مثل بی سی اف، ویرجین یا پلی استر در اثر پاخوردن و استفاده مداوم، کوبیده شده و مثل موکت می شوند. فرش های سجاده ای که با نخ نامناسب تولید می شوند، ابتدا بسیار خوش رنگ و درخشنده هستند، اما به مرور زمان رنگ و رویشان از بین رفته و ظاهر کهنه به خود می گیرند.

بهترین فرش سجاده ای کدام است؟

بهتر است پول خود را دور نریزید و با هزینه بیشتر، فرش سجاده ای با دوام و استحکام بالا بخرید. بعضی از تولیدکنندگان فرش هایی با کیفیت ولی با وزن کمتر تولید می کنند تا قیمت آن ارزان تر باشد. مثلا در یک فرش ساده 12 متری که معمولا بین 37 الی 40 کیلو است، از الیاف کمتر (بین 33 الی 34 کیلو) استفاده می کنند، در نتیجه قیمت فرش کمتر شده و ارزان تر است.

نوع دیگر از فرش سجاده ای ارزان با کیفیت، فرش های 500 شانه طرح 700 شانه هستند. یعنی در واقع همان فرش 500 شانه هستند که تراکم بیشتری دارند و الیاف استفاده شده در آنها نسبت به فرش 700 شانه واقعی کمتر است. این ویژگی باعث می شود تا ارزان تر باشند.

خرید فرش مسجدی ارزان از کاشان

برخی از مسجدها به دلیل محدود بودن بودجه، حاضرند فرشی با کیفیت پایین یا متوسط تهیه کنند تا فضای مسجد یا امامزاده نو شود. پیشنهاد متخصصین این است که ترجیحا فرش 700 شانه تهیه شود. الیاف پلی استر نیز نسبت به بی سی اف و ویرجین بهتر هستند و دوام بیشتری دارند. کارخانه هایی که در کاشان مشغول به فعالیت هستند، انواع فرش مسجد را با هر نوع الیافی بخواهید برایتان تولید می کنند. مانند: sajadecarpet.com اما کدام را انتخاب کنیم؟

خرید مستقیم فرش سجاده ای از کارخانه

برای خرید مستقیم و بی واسطه فرش سجاده ای، می توانید به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی اقدام به خرید فرش نماز کنید. یکی از مزایای خرید مستقیم از کارخانه، علاوه بر اینکه اطمینان به کیفیت محصول است، حذف هزینه های مربوط به واسطه هاست و خرید با قیمتی ارزان تر و متعادل تر. این مزیت به نفع خریدار است.

سجاده فرش مسجدی که شما از کارخانه سجاده کارپت کاشان تهیه کنید، دقیقا دارای چنین مزایایی است. علاوه بر این، می توانید از مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش کارخانه نیز استفاده کنید.

نمونه کار فرش مسجد در قزوین

عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای و مسجدی

  • قیمت الیاف و مواد اولیه استفاده شده در فرش رولی
  • دستگاه و ماشین بافت فرش سجاده ای و خدماتی مثل هیت ست کردن و آهار حرفه ای
  • میزان شانه و تراکم فرش
  • نوع برند و اصالت آن
  • وزن فرش سجاده ای

فرش مسجد با چه الیافی بهتر است؟

بهترین نوع نخ در تولید سجاده فرش‌های ماشینی کاشان به کار می‌رود به طور قطع نخ‌ های اکریلیک هیت ست شده هستند که بالاترین قیمت سجاده فرش نماز را نیز شامل می‌شوند. نخ اکریلیک جزء الیاف مصنوعی است که به خاطر برخی از شباهت‌ های ظاهری که به پشم دارد، به آن‌ پشم مصنوعی هم گفته می‌شود.

بیش‌تر الیاف اکریلیک وارداتی هستند و به همین دلیل با قیمت ارز رابطه‌ای مستقیم دارند. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که این نوع الیاف دارند معمولا در بافت فرش‌های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه کاربرد دارند. البته در حال حاضر کمتر کارخانه ای است که فرش 500 شانه را با الیاف اکرولیک تولید کند. بیشتر فرش های سجاده ای که با نخ ویرجین – بی سی اف و یا پلی استر تولید می شوند، روی شانه 440 یا 500 اجرا می شوند.

بیشتر خریداران فرش سجاده ای و مسجدی به دنبال عمر بالا و دوام فرش هستند که تا سالیان سال نیاز به تعویض آن نباشد. پس اگر مسجد شما پاخور بالایی دارد، سجاده فرش با جنس نخ اکریلیک را انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت می توانید در هر زمان از ساعات اداری با شماره تلفن های بخش فروش فرش سجاده کارپت کاشان 09133617256 | 03154751366 در ارتباط باشید.

برچسب‌ها