سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وقوع باد و باران شدید لحظه‌ای و همچنین مخاطرات آن در تهران و مناطق ییلاقی آن خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران درخصوص تشدید ناپایداری‌های محلی و فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار متوسط تا شدید باران، در بعضی ساعات ظهر تا شب رعد و برق و در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ برای این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

براساس این هشدار از فردا (چهارشنبه) تا پنجشنبه ۳۱ خرداد استان تهران به ویژه شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس موارد زیر را تجربه خواهند کرد:

۱. در دامنه‌ها و ارتفاعات: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد، آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها خطر صاعقه و رخداد تگرگ، احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت دیدن محصولات باغی و زراعی

۲. در سطح استان: وزش باد خیلی شدید لحظه‌ای، طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبی به ویژه طی عصر امروز، امکان خسارت دیدن سازه‌های موقت و سست، کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید

اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط عبور خودروها در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله‌ها، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای سبک، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اعلام هشدار به بهره‌برداران عرصه منابع طبیعی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه‌های سازمان هواشناسی در این زمینه است.