روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، شبکه صهیونیستی اینترنشنال را به کیهان تشبیه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، شبکه صهیونیستی اینترنشنال را به کیهان تشبیه کرد.
اعتماد به قلم یکی از بازداشتی‌های فتنه صهیونیستی- انگلیسی و آمریکایی سال ۱۳۸۸ نوشت: «دیروز به نمایندگی از جناب دکتر مسعود پزشکیان در یک برنامه رادیو و تلویزیونی برای مناظره با نمایندگان دیگر کاندیداها حاضر شدم. نماینده آقای زاکانی جناب مجید عباسی بودند و نماینده آقای جلیلی امیرحسین ثابتی! دیگر کاندیداها نیز نماینده‌ای نفرستادند. گفت‌وگوی پرچالشی بود و پرتنش. مدعیان امروزین انقلابی‌گری ضمن توهین و افترا به بزرگان اصلاحات و توهین به محمد خاتمی و روحانی و جواد ظریف، برجام را لکه ننگ دولت قبلی می‌دانستند. اصلاح‌طلبان را غربزده و واداده و.... من به تبیین نظرات خود پرداختم و نقد کنش‌های آنها. از جمله پاسخ دادم اگر دلیل انقلابی‌گری و درستی رفتارهای غیرمعقول و تنش‌زا اشغال سفارت است، شما که نمی‌توانید اعتبار این کار را هم به نام خود بزنید، چون دوستان من در سال‌های اول انقلاب سفارت آمریکا را چه بد یا خوب اشغال کردند. دوستان من نمونه اصیل آن کنش بودند و شما کاریکاتور آن. چه چیزی را می‌خواهید برای ما فاکتور کنید؟ ما باید با همه جامعه جهانی ارتباط داشته باشیم. با آمریکا، اروپا و البته هم چین و روسیه. توضیح دادم ما طرفدار موازنه مثبت در روابط خارجی هستیم. جز اسرائیل که رژیمی فاشسیت و غاصب است هیچ محدودیتی را قبول نداریم.

از سویی اگر برجام آن‌قدر فاجعه‌بار بوده در این سه سال چرا نتوانستید جایگزینی پیدا کنید و یک خط به پیش بروید! ضمنا اشغال سفارتخانه‌های عربستان و انگلستان را محکوم کردم. حال شبکه ایران اینترنشنال به دروغ و با تغییر لحن و محتوا، برای پیشبرد استراتژی براندازانه و تقویت خط تحریم، سخنان مرا وارونه کرده است. اگر حسین شریعتمداری رفتارش ناقض آزادی‌های فردی است، کار این شبکه چه معنایی دارد؟ من همواره بر این باور بوده‌ام که تندروها در دوطرف همدیگر را تقویت می‌کنند. این سو افراطیون وطنی و آن سو مزدبگیران دولت‌های غربی، چون دو لبه قیچی عمل می‌کنند. باعث تاسف اما واکنش کسانی است که قاعدتا باید نگاه مرا بدانند. من هیچ‌گاه از حمله به هیچ سفارتخانه و در هیچ دوره‌ای حمایت نکردم. هر چند درک می‌کنم زمان اقدام دوستان من باید در ظرف زمان تحلیل شود. اشغال سفارت پاسخی به کودتای ۲۸ مرداد بود. امری که می‌توانست صورت حساب اقدامات دوطرف را بی‌حساب کند».

از این بازداشتی مثلا زرنگ فتنه ۸۸ که برای رد گم کنی نعل وارونه زده‌، باید پرسید که شبکه صهیونیستی اینترنشنال وابسته به سرویس جاسوسی موساد را چه کسی اداره می‌کند؟ آفرین رفیق فابریک شما، سردبیر روزنامه توقیف شده آفتاب امروز، و معاون وزیر ارشاد در دولت خاتمی! اگر نخواهید چنان شبکه‌ای با چنان سردبیری را هم گردن بگیرید، پس کدام خیانت خود را گردن می‌گیرید؟
ثانیا نقش شما در آشوب نیابتی سال ۱۳۸۸ که سرویس‌های سیا و ‌ام آی سیکس و موساد طراح و برنامه‌ریز آن بودند، چه بود؟ جز مهره پیاده؟!

ثالثا اگر تسخیر سفارت آمریکا واکنشی به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و جنایات بعدی آمریکا بود، چرا رفقای شما نسبت به آن رویداد ابراز پشیمانی کردند و فردی که هم اکنون جزو گردانندگان اصلی روزنامه اعتماد است (محکوم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) در سفر به پاریس، به نحوی با جاسوس آمریکایی (عضو سابق سفارت آمریکا در تهران) حرف زد که آن جاسوس گفت طرف ایرانی به خاطر ماجرای اشغال سفارت عذرخواهی کرد و من هم پذیرفتم؟!

گفتنی است پیش از این، دو خبرنگار صهیونیست به وابستگی شبکه اینترنشنال به سرویس جاسوسی موساد اذعان کرده‌اند: یکی «باراک راوید» خبرنگار معروف صهیونیست (خبرنگار وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی آکسیوس) که نوشت: «موساد برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران، به طور منظم از شبکه ایران اینترنشنال استفاده می‌کند».
و دیگری، «یوسی میلمان» تحلیلگر اطلاعاتی هاآرتص که تاکید کرد: «ایران اینترنشنال، شبکه متعلق به موساد به شمار می‌رود. موساد اطلاعات و مطالبی را که نمی‌خواهد به نام خودش منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می‌کند».

منبع: کیهان