نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک دختر و دو پسر و چهار نوه دارم که زندگی خودشان را دارند، همگی ایران هستند و در تهران زندگی می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در برنامه بدون تعارف در شبکه دوم گفت: بعد از حادثه تلخی که برای شهید رئیسی اتفاق افتاد، احساس وظیفه کردم که با توجه به آشنایی که با حوزه اجرایی دارم و برنامه هفتم توسعه که میثاق دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود، نیازمند یک مدیر اجرایی قوی است. برهمین اساس احساس کردم با توجه به آشنایی در حوزه قانون‌گذاری و اجرا، این کار را تمام کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درپاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه انتقاد شما به عملکرد گذشته خودتان چیست، اظهار داشت: وقتی به مجلس یازدهم آمده بودم، تقریبا ۲۰ ماه از عمر دولت قبل مانده بود و در آنجا تاکید کردم که دولت را وادار به کار خواهم کرد؛ اما بعد از گذشت زمان مشخص شد در عمل این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: وقتی اساس کار و جوهره کار اشکال دارد و مدیریت قوی و جدی برای آن نیست، امکان تحقق اهداف وجود ندارد و این نقد برای خودم وجود دارد.

قالیباف درباره دیگر سوال مجری مبنی بر اینکه اگر پیروز انتخابات شوید، در ۶ ماه نخست چه گروه یا گروه‌هایی به عملکرد شما نقد وارد خواهند کرد، اظهار داشت: از آنجا که شایسته گزینی و شایسته سالاری اساس تصمیم من در کار است، فکر می‌کنم در ۶ ماه نخست مورد نقد بعضی از دوستان، گروه‌ها و افراد باشم که در انتخاب‌ها به ما گله داشته باشند.

فهرست اموالم اعلام شده/ وارد حاشیه‌ها نمی‌شویم

قالیباف درباره فهرست اموال خود و خانواده‌اش توضیح داد: این موضوع حق مردم و قانون است؛ بر همین اساس بنده جزء مسئولانی بودم که همان فهرست اموالی که به قوه قضاییه دادم، همان لیست اموال را به مردم اعلام کردم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته فهرست اموال من دستاویز برخی از جریانات سیاسی و افراد سیاسی باز شد ولی هیچ موقع وارد حاشیه‌ها نمی‌شوم. مگر می‌شود قوه قضاییه این اموال را بگیرد و رسیدگی نکند؛چرا که هر بار که دوره تغییر می‌کند باید زیاد و کم آن را به قوه قضاییه اعلام کنیم.

وی درباره خانواده خود اظهار داشت: یک دختر و ۲ پسر دارم که هر کدام زندگی خودشان را دارند، همچنین چهار نوه دارم. البته در زمان انتخابات، شائبه نبودن فرزندانم در کشور مطرح می‌شود. در حالی که تمام فرزندانم در ایران هستند و در تهران زندگی می‌کنند.