تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳

درخواست رئیس جمهور فرانسه، «امانوئل ماکرون» برای رای گیری پارلمانی زودهنگام در فرانسه با توجه به حضور قوی راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا باعث شده که اکنون بسیاری از کارشناسان نگاه شان در اروپا به فرانسه باشد.

هفته نامه گاردین انگلیس در گزارشی به وضعیت دشوار دولت ماکرون در فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پرداخته و نوشته است:

آیا راست افراطی می تواند قدرت سیاسی در فرانسه را به دست آورد؟ تا هفته گذشته، کانون توجه انتخابات در قاره اروپا روی انگلیس متمرکز بود. جایی که نظرسنجی‌ها همچنان احتمال پیروزی بزرگ حزب کارگر را پیش بینی می کنند. اما درخواست رئیس جمهور فرانسه، «امانوئل ماکرون» برای رای گیری پارلمانی زودهنگام در فرانسه با توجه به حضور قوی راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا باعث شده که اکنون بسیاری از کارشناسان نگاه شان در اروپا به فرانسه باشد.

در ادامه این گزارش آمده است:

بسیاری از ناظران فرانسه نگران هستند که مارین لوپن (RN) ، نامزد راست افراطی از حزب جبهه ملی بتواند تسلط سیاسی واقعی بر انتخابات فرانسه بدست آورد و قدرت در فرانسه به سمت راست افراطی متمایل شود. راست افراطی می‌تواند در فرانسه قدرت بگیرد، هرچند هیچ قطعیتی نیز وجود ندارد که حزب راست افراطی جبهه ملی اکثریت را به دست آورد، اما در هر صورت به نظر می رسد فرانسه چند سال سختی را در پیش خواهد داشت.