مسدود بودن یک جاده و قطعی گاز در یکی از روستاهای شیروان در روز جمعه از پیامدهای سیل در خراسان شمالی است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها و هشدار نارنجی صادر شده بارندگی در این استان به ویژه شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان منجر به بروز سیلاب و آب‌گرفتگی‌هایی شد به همشهری آنلاین گفت: در این شهرستان‌ها 36 خانه دچار آب‌گرفتگی شدند و همچنین یک نفر بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.

غلامرضا شفیق با اشاره به رسوب‌های ناشی از سیلاب در معابر و جاده‌ها توضیح داد که این رسوب‌ها از سوی راهداری و با کمک بنیاد مسکن از پنجشنبه شب در حال جمع‌آوری است و تقریبا معابر از این رسوب‌ها پاک شده.

به گفته او، بارندگی روز جمعه هم ادامه داشت و با توجه به همین موضوع آماده‌باش در استان برقرار است.

همچنین بر اثر بارندگی‌های شدید عصر پنجشنبه (31 خرداد) راه آشخانه به شهرآباد مسدود شده که پس از فروکش کردن سیلاب بازگشایی آن در حال انجام است؛ همچنین در یکی از روستاهای شیروان روز جمعه (1 تیر) شاهد قطعی گاز بودیم.

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان شمالی هم با بیان اینکه در پی بارندگی‌های شدید و سیلاب شب پنجشنبه (31 خرداد) به ۱۲۷ نفر از متاثران سیل در چهار شهر امدادرسانی کردند، گفت: سیل در چهار شهرستان راز و جرگلان، بجنورد، شیروان و آشخانه منجر به مشکلاتی شد که بلافاصله ۱۰ تیم امداد و نجات برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده اعزام و ارزیابی اولیه توسط تیم‌ها انجام شد.

به ابوالفضل محبان، تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در این چهار شهرستان و سایر شهرهای استان در حالت آماده‌باش هستند.