وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی گفت: بپذیریم که گروهی نمی‌خواهند شما در پای صندوق‌های رای تصمیم بگیرید، آنها حقوق بگیر خارجی‌ها هستند و از مال این مردم ارتزاق می‌کنند، در خارج امید براندازی دارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی، در حسینیه چهل تن شهر کاشان ضمن گرامیداشت یاد امام، شهدا، شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان اظهار داشت: امروز در آستانه یک تصمیم تاریخی قرار گرفته‌ایم، مردم خودشان تصمیم می‌گیرند که چگونه زندگی کنند، یا اینکه چه آینده‌ای برای خود و فرزندانشان ترسیم کنند و آیا می‌خواهند سربلند باشند یا نباشند.
وی افزود: بپذیریم که گروهی نمی‌خواهند شما در پای صندوق‌های رای تصمیم بگیرید، آنها حقوق بگیر خارجی‌ها هستند و از مال این مردم ارتزاق می‌کنند، در خارج امید براندازی دارند.
ظریف با تاکید بر اینکه این گروه برانداز از خودشان هزینه نمی‌کنند، بلکه از فشار و درگیری و به زحمت انداختن مردم ایران منفعت می‌برند، ادامه داد: آنها به شما می‌گویند رای ندهید و رای شما بی فایده است و رئیس‌جمهور تاثیری ندارد، دلشان برای شما نسوخته بلکه برای چکی که آخر ماه بابت حق‌الزحمه خیانتشان به مردم ایران می‌سوزد، پس به حرفشان گوش ندهید.
وزیر امور خارجه دولت روحانی گفت: گروه دیگری هم هستند که با غیبت شما از پای صندوق رای خوشحال می‌شوند و برای حاکمیت اقلیتی پررو و پر سرو صدا بر اکثریت مردم جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، انها هم نمی‌خواهند شما رای بدهید و شما را ناامید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه با چندین رئیس جمهور از نزدیک کار کرده‌ام اضافه کرد: من به شما می‌گویم رئیس‌جمهور تاثیر دارد، فرق می‌کند که خاتمی در پاستور باشد یا احمدی‌نژاد، گروهی می‌خواهند شما فراموش کنید که این آقایان میراث‌دار احمدی‌نژاد هستند.
ظریف عنوان کرد: تحریم‌ها را اینها بر سر شما آورده اند، در همه مراحل از احمدی‌نژاد حمایت کردند، آنها می‌گویند رای به پزشکیان یعنی رای به روحانی، ما هم می‌گوییم رای به جلیلی یعنی رای به احمدی‌نژاد است.