گروه سیاسی: "بوش با امکانات تبلیغاتی و تجارب سیاستمداران حرفه‌ای قضیه 11 سپتامبر را ساختاری کرد و تجاوزات خود را با محور شرارت خواندن 5 کشور توجیه نمود."

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به حادثه 11 سپتامبر ‌ اضافه کرد: در زمان اشغال عراق و افغانستان تفسیر این بود که آمریکا می‌خواهد ایران مرکز اصلی هوشیاری و بیداری اسلامی را محاصره کند و برای این کار نیز هزینه‌های بسیاری انجام داد اما محاسبات با این زمینه هماهنگ نشد. وی گفت: اکنون کار به جایی رسیده که آمریکایی‌ها که حاضر نبودند به صورت ایرانی‌ها نگاه کنند، الان می‌گویند ما آماده‌ایم با ایران درباره عراق مذاکره کنیم؛ حال خیال می‌کنند که ما مشتاق مذاکره‌ایم و به ما امتیاز می‌دهند. وی تأکید کرد: سیاست مشت آهنین برای کسانی که به طور درازمدت به منافع ملتشان می‌اندیشند، جواب نمی‌دهد.
به گزارش فارس،‌هاشمی رفسنجانی اشتباه بوش در عراق و افغانستان را «اشتباه استراتژیک» خواند و گفت: بوش باید بداند که با ایران نمی‌توان همانند عراق و افغانستان برخورد کرد.
هاشمی رفسنجانی به تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا خیال نکند که حق وتوی شورای امنیت همه مشکلاتش را حل می‌کند؛ چرا که این یک کار آنی است.