آلمانی‌ها به عنوان میزبان بازی‌های یورو ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند اول شوند یا به‌عنوان تیم دوم صعود کنند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، با ۳مسابقه‌ای که دیشب برگزار شد، هفته دوم مسابقات یورو ۲۰۲۴ هم به پایان رسید و از امروز بازی‌های سوم مرحله گروهی به‌صورت همزمان انجام می‌شود. امشب در گروه A بازی‌های آلمان- سوئیس و اسکاتلند- مجارستان را در پیش داریم که هر دو بازی ساعت ۲۲:۳۰آغاز می‌شوند. از فردا هم هر روز ۴بازی برگزار می‌شود.

جنگ بر سر صدرنشینی است اما شاید میزبان علاقه‌ای به صدرنشین بودن نداشته باشد. اگر آلمان در گروهش اول شود، احتمالا در مرحله یک‌چهارم به تور اسپانیا می‌خورد. این چیزی است که فعلا هیچ تیمی دوست ندارد به این زودی برایش اتفاق بیفتد. آلمان‌ها در گذشته نشان داده‌اند برای اینکه به مسیر بهتری بروند، حتی حاضرند ببازند. آنها در جام‌جهانی۱۹۸۲هم با اتریش تبانی کردند و این کارشان به رسوایی خیخون (شهر محل برگزاری مسابقه) مشهور شد. در آن جام آلمان‌غربی روز ۲۵ژوئن در حالی مقابل اتریش قرار گرفت که ۲بر یک به الجزایر باخته بود. اگر آنها با اختلاف یک یا ۲‌گل اتریش را می‌بردند، هر دو تیم به دور بعد صعود می‌کردند. بازیکنان آلمان پس از زدن گل اول با وقت‌کشی بازی را به پایان بردند تا الجزایر صعود نکند.

در جام‌جهانی۱۹۸۶هم آنها در بازی آخر به دانمارک باختند تا دوم شوند و به اسپانیا نخورند. در مرحله‌حذفی دانمارک ۵بر یک از اسپانیای آماده آن سال شکست خورد ولی آلمان‌غربی با خیال راحت به مصاف مراکش و سپس مکزیک رفت و به نیمه‌نهایی رسید. آنها در جام‌جهانی۱۹۷۴با آلمان‌شرقی هم‌گروه بودند و یک بر صفر به این تیم باختند تا به‌عنوان تیم دوم صعود کنند. در مرحله بعد که باز هم گروهی بود، آلمان‌شرقی بین برزیل، هلند و آرژانتین گیر افتاد و آلمان‌غربی از هم‌گروهی با سوئد، یوگسلاوی و لهستان لذت برد و به فینال رسید.

شاید اگر تیم فعلی آلمان در گروه آخر قرار داشت و نتایج دیگر گروه‌ها را می‌دانست، باز هم با سیاست بازی می‌کرد و بهترین مسیر را برای ادامه راه برمی‌گزید. مشکلی که وجود دارد این است که مسیر دوم هم آسان نیست. درصورت دوم شدن در گروه، آلمان در دور بعدی باید به مصاف تیم دوم گروه A برود که احتمالا ایتالیا یا کرواسی خواهند بود. مرحله بعدی رویارویی با تیم اول گروه A است که احتمالا انگلستان است.

منبع: روزنامه همشهری