عضو شورای شهر تهران گفت: چون مردم مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را اجرا می‌کنند نگرانی برای ادامه این جشن در سال‌های آینده نداریم.

همشهری آنلاین- سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران در حاشیه استودیو غدیر شهرداری منطقه ۱۰ و مهمانی ده کیلومتری در جمع خبرنگاران گفت: عید غدیر برای ما شیعیان بزرگترین عید محسوب می شود و طبیعی است که باید خیلی ویژه دیده شود.

وی افزود: تدبیر درست صورت گرفته این است که مخاطب اصلی اجتماع غدیر جوانان و نوجوانان هستند و برنامه ریزی شده تا این افراد در کنار خانواده ها حضور پیدا کنند و فضای معنوی و اعتقادی و خانواده محوری اساس خاصی را تجربه کنند.

عضو شورای شهر تهران درباره استمرار این جشن در سال های آینده اظهار کرد: این برنامه مردمی اداره می شود و در دوره های بعدی مدیریت شهری هم چون مردم آن را اجرا می کنند نگرانی برای ادامه این جشن در سال های آینده نداریم.

علوی گفت: آفت برنامه های مذهبی آن است که دولتی اداره شود ولی اربعین مردمی بوده و خواهد بود و برنامه غدیر چون موکب داران پایه و اساس آن هستند و پایه و حاکمیت آن مردمی است با تغییر دولت ها اصل برنامه تحت الشاع قرار نمی گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت تشکیل سازمان گردشگری تهران گفت: قرار بود که شهرداری اساسنامه سازمان گردشگری را ارایه دهد و سپس شورای شهر با این کار مجوز تاسیس سازمان گردشگری را بدهد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از مجموعه های شهرداری قرار است برنامه جایگزینی سازمان گردشگری به ما بدهند تا در سازمان امور اداری استخدامی کارهای اصلی آن را انجام دهد.

وی بیان کرد: از بین سه شرکت قرار است یکی جایگزین مجموعه فعلی گردشگری شهرداری شود که در حقیقت او تشکیل دهنده سازمان گردشگری خواهد بود.