گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که طی ۵ روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و بخش‌هایی از شمال غرب در بعضی از ساعت رگبار باران و رعد و برق شدید موقتی رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: : «در نقاط مستعد از مناطقی که گفته شد نیز بارش تگرگ را انتظار داریم.»
کبری رفیعی افزود: «امروز جمعه (۸ تیر) شدت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در مناطق مستعد توفان گرد و خاک همراه با صدور هشدار نارنجی در استان‌های جنوب شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد. به شهروندان توصیه می‌شود مواردی از جمله پرهیز از کویرنوردی، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و احتیاط در فعالیت‌های عمرانی در مدنظر داشته باشند.»
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک طی پنج روز آینده پیش بینی می‌شود. این پدیده در شمال شرق وجنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزسبب گرد و خاک خواهد شد.»
دریای خزر تا روز یکشنبه (۱۰ تیر) مواج و متلاطم است.
پایتخت نیز در ساعت‌های بعد از ظهر نیمه ابری همراه با احتمال رگبار و رعد و برق و در بعضی از ساعات نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۴ و ۳۶درجه سانتی‌گراد است.
رفیعی در پایان یادآور شد: «اهواز با دمای هوای ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان و ایستگاه‌های هواشناسی اردبیل و ارومیه با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد به عنوان خنک‌ترین مناطق گزارش شده‌است.»

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته