گروه حوادث: تعقیب و گریز 90 دقیقه‌‌ای پلیس برای به دام انداختن باند خانوادگی قاچاق با مرگ یکی از اعضای باند و مجروح شدن زن جوانی که همدست او بود پایان یافت.

چندی قبل ماموران عملیات ویژه پلیس تهران بزرگ از طریق گزارش مردمی در جریان فعالیت اعضای یک باند بزرگ مواد‌مخدر در پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات اولیه برای شناسایی اعضای این باند را آغاز کردند.

کارآگاهان در جریان بررسی‌های خود دریافتند این باند به‌صورت خانوادگی فعالیت می‌کنند و هر بار محموله‌های مواد‌مخدر را با یک دستگاه خودروی سواری به پایتخت انتقال و در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند.

با توجه به حساسیت ماجرا پیگیری در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ساعت 2 بعد از ظهر چهارشنبه 31 تیر ماموران یکی از اعضای باند را سوار بر یک خودروی پژو در اتوبان آزادگان شناسایی کردند.

آنها با نزدیک شدن به‌خودرو متوجه شدند که یک زن و کودک نیز در داخل خودرو حضور دارند، بنابراین به راننده دستور ایست دادند اما مرد راننده با دیدن پلیس به سرعت خود افزود و پا به فرار گذاشت.

ماموران به تعقیب خودروی مورد نظر پرداختند تا اینکه بعد از 90دقیقه تعقیب و گریز، قاچاقچی جوان وارد شهرری  و در ترافیک سنگین محله چشمه علی گرفتار شد. در همین هنگام یکی از ماموران خود را به‌خودروی مورد نظر رساند و با گرفتن دستگیره در، از راننده خواست پیاده شود.

قاچاقچی جوان که قصد تسلیم شدن نداشت، با دیدن این صحنه پایش را روی پدال گاز گذاشت و در حالی که مامور پلیس از خودروی او آویزان بود شروع به حرکت کرد.

او شروع به ویراژ دادن در خیابان کرد و این در حالی بود که مامور پلیس روی زمین کشیده می‌شد و هر لحظه احتمال داشت بر اثر برخورد با خودروهای عبوری جان خود را از دست بدهد. بنابراین بعد از چندین بار اخطار، وقتی دید مرد قاچاقچی قصد توقف ندارد شروع به تیراندازی به سوی او کرد.

با شلیک 4 گلوله مرد قاچاقچی کشته و زن جوانی که داخل خودرو بود زخمی شد. بعد از توقف خودرو، ماموران به سرعت آن را به مقر پلیس منتقل کردند و این در حالی بود که جسد راننده به پزشکی قانونی و زن جوان نیز به بیمارستان انتقال یافته بود.

وقتی در بازرسی از داخل خودرو 120 کیلو تریاک کشف شد، زن جوان بعد از درمان اولیه تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به حمل و توزیع مواد‌مخدر گفت: با اعضای خانواده‌ام اقدام به این کار می‌کردیم.

ما محموله مواد‌مخدر را در زاهدان به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی می‌کردیم و آن را به تهران آورده و با همدستی بقیه اعضای باند که آنها نیز از بستگان مان بودند اقدام به فروش این محموله‌ها می‌کردیم.

این زن که صبح دیروز برای تحقیقات قضایی به شعبه اول بازپرسی در دادسرای شهرری منتقل شده بود به بازپرس فرخی گفت: مردی که در جریان عملیات پلیس کشته شد پسر عمویم بود و من و فرزندم برای گمراه کردن پلیس همیشه همراه او بودیم تا احتمال دستگیری‌اش کاهش پیدا کند.

بازپرس فرخی با اعلام این خبر گفت: دستگیری اعضای این باند از 2ماه قبل در دستور کار ماموران عملیات ویژه پلیس استان تهران قرار گرفته بود و تا‌کنون 4 نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند  و تحقیقات از آنها ادامه دارد.