مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره ضرورت نوسازی بافت فرسوده در تهران گفت: با توجه به وجود ۲۶۱ هزار پلاک ناپایدار مسکونی، امکان تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در آنها وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ حمزه شکیب پیرامون اهمیت نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: میزان قابل توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

او افزود: نوسازی بافت فرسوده اعم می تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده اگر با مشارکت خود افراد باشد باعث ایحاد حس تعلق خواهد شد، ادامه داد: ساخت مسکن همچنین باعث ایجاد اشتغال می‌شود و صنایع مختلفی را درگیر کرده و رونق می بخشد.

شکیب ادامه داد: یکی از لازمه های انبوه سازی، در نظر گرفتن واحدهای رفاهی و پروژه ‌های خدماتی و آموزشی در همان محل است.

در همین مورد سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران هم گفت: کلان شهری مانند تهران با توجه به نیاز شهروندان به مسکن و ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، سالانه به حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید احتیاج دارد که در ده سال گذشته با توجه به رکود و قفل شدن ساخت و ساز به‌طور میانگین سالانه تنها برای ۶۵ هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: براساس همین رویکرد در وهله اول با توجه به وجود ۲۶۱ هزار پلاک ناپایدار مسکونی و امکان تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در آنها، با اصلاح بند ۱۵ ضوابط طرح تفصیلی و تسری آن به کل بافت‌های ناپایدار، شرایط مناسبی برای تولید مسکن در تهران فراهم شد که رونق نوسازی بافت‌های فرسوده در دو سال اخیر می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد.

منبع: خبرگزاری شهر