محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پیام‌هایی جداگانه پس از اعلام نتایج انتخابات از سعید جلیلی حمایت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز در پی اعلام وزارت کشور، انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد.
بنا بر این گزارش نتیجه نهایی انتخابات به شرح ذیل اعلام شد:
مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی
سعید جلیلی: ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی
محمدباقر قالیباف: ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی
مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی
بدین ترتیب دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمعه هفته آینده میان آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار خواهد شد.
پس از اعلام نتایج انتخابات، آقایان قالیباف، زاکانی و قاضی زاده هاشمی در پیام‌هایی جداگانه از سعید جلیلی حمایت کردند.

محمد باقر قالیباف: کار تمام نشده است؛ همه به جلیلی رای دهیم

قالیباف در بیانیه‌ای تاکید کرد: راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما بدلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند.

زاکانی: جلیلی تنها مصداق اصلح است

در ادامه علیرضا زاکانی نیز در صفحه مجازی خود نوشت: هفته پیش رو، مهمترین و سرنوشت‌سازترین روزهای جبهه انقلاب است. اگر دور اول در تطبیق شاخص‌های ‎اصلح بر نامزدهای جریان انقلاب، در بدنه نیروهای انقلابی اختلاف نظر وجود داشت، الان خداوند متعال به برکت خون شهدا، فرصتی دوباره نصیب ما کرده است و دیگر دور دوم اختلاف نظری نیست و آقای دکتر ‎سعید جلیلی تنها مصداق اصلح خواهد بود.

قاضی زاده: همه از سعید جلیلی حمایت کنند

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز در صفحه مجازی خود با انتشار متنی حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد: وظیفه امروز همه دلسوزان حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب است. از ملت بزرگ ایران، هوادارانم و از سایر برادرانم آقایان قالیباف، زاکانی و ستادهای انتخاباتی ایشان می‌خواهم از برادر گرانقدر آقای دکتر ‎سعید جلیلی حمایت کنند.

شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب: با حمایت از جلیلی ادامه راه شهید رئیسی را محقق کنیم

اکنون که انتخابات به دور دوم رفته است، ضمن تشکر از تلاش همه نامزدهای انتخابات و قدردانی از مشارکت شما ملت عزیز ایران در دور اول انتخابات، تقاضامندیم که با حضور گسترده خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان ملت ایران را مایوس کنید.

همچنین، از نیروهای انقلابی و آقایان دکتر قالیباف، زاکانی و قاضی زاده هاشمی تقاضا می کنیم مطابق دغدغه های انقلابی و ملی خود، ستادها و هواداران شان را به حمایت از جناب آقای دکتر جلیلی دعوت کنند تا جبهه انقلاب بتواند برنامه های باقی مانده خود را اجرایی و مشکلات کشور را در ادامه راه دولت شهید رییسی مرتفع سازد.

حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از جلیلی

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد.

منبع: فارس