گزارش سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که امروز یکشنبه (۱۰ تیر) رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌ها امروز یکشنبه(۱۰ تیر) با صدور هشدار نارنجی هواشناسی در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همراه است. اثر مخاطره‌ای این هشدار شامل جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و رخداد تگرگ است.»
کبری رفیعی افزود: «سه‌شنبه (۱۲ تیر) و چهارشنبه (۱۳ تیر) دوباره مناطقی از شمال غرب کشور، نیمه غربی سواحل دریای خزر شامل غرب مازندران و گیلان بارندگی خواهد داشت. بارش‌ها به شکل پراکنده است.»
به گفته رفیعی تا سه‌شنبه (۱۲ تیر) در مناطقی از جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و کرمان، هم در ساعات عصرگاهی شرایط برای رگبارهای پراکنده فراهم است.
رفیعی ادامه داد: «طی ۳ روز آینده وزش باد شدید در مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود. البته استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز واقع شده‌اند نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را تجربه می‌کنند. کیفیت هوا در این مناطق کاهش می‌یابد.»
آب‌های شرق دریای عمان و دریای خزر یکشنبه (۱۰ تیر) و دوشنبه (۱۱ تیر) مواج و متلاطم است. انتظار می‌رود امروز یکشنبه (۱۰ تیر) و فردا دوشنبه (۱۱ تیر) تنگه هرمز و خلیج فارس نیز مواج و متلاطم باشد.
افزایش ابر و وزش باد نیز در تهران پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۳ و ۳۵ است و کاهش ۲ درجه‌ای نسبت به روز گذشته اتفاق افتاده و البته چندان محسوس نیست.

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته