شیبا اینو یکی از میم کوین‌های مشهور بازار است که در سال 2020، به دنیا معرفی شد. این میم کوین جذاب خیلی زود توانست توجه اغلب افراد فعال در حوزه کریپتوکارنسی را به خود جذب کند.

در حال حاضر و پس از 4 سال حضور در دنیای ارزهای دیجیتال، این رمزارز هنوز هم در بین 15 کریپتوکارنسی باارزش دنیا قرار دارد. شیبا در این سال‌ها، فراز و فرودهای بسیار زیادی را تجربه کرده و همین موضوع هم تحلیل شیبا برای سرمایه‌گذاری‌های آینده را کمی پیچیده کرده است.

تاریخچه قیمت شیبا اینو

داستان تغییر قیمت شیبا اینو، مثال کاملی از ماهیت غیر قابل پیش‌بینی و پرریسک میم کوین‌ها در دنیای ارز دیجیتال است. شیبا اینو در اوت سال 2020 توسط فردی ناشناس به نام ریوشی، به دنیا معرفی شد. این ارز دیجیتال، یکی از میم کوین‌های با تم سگ‌های مختلف است که پیش از حضور این میم کوین در بازار، دوج‌کوین و بیبی دوج کوین نیز وارد بازار شده بودند.

پس از این‌که برخی از میم کوین‌ها توجه سلبریتی‌های مختلف را به خود جذب کردند، کریپتوکارنسی‌های مختلفی با این ایده تولید شدند. هر چند در این میان، شیبا اینو یکی از معدود میم کوین‌هایی بود که توانست به ارزش و اعتبار کافی دست پیدا کند.

تاریخچه قیمت شیبا اینو با نوسان‌های زیادی مواجه شد. در ابتدا پس از خبرساز شدن توجه ایلان ماسک به این رمزارز، قیمت آن به شکل عجیب و غیر قابل تصوری، تنها در سه ماه به میزان 4000 درصد افزایش یافت. هر چند این افزایش قیمت، چندان پایدار نماند و پس از مدت زمان کوتاهی، حدودا 90 درصد از ارزش خود را از دست داد.

شرکت تسلا و شیبا اینو

6 ماه پس از آن، شرکت تسلا اعلام کرد که این کمپانی رمزارز شیبا را برای فروش ماشین‌های خود می‌پذیرد. این خبر باعث شد که قیمت شیبا دوباره افزایش پیدا کند و تقریبا 1200 درصد بیشتر شد. این افزایش قیمت دوباره و در سال 2022 با کاهش ناگهانی مواجه شد و باز هم 90 درصد از ارزش خود را از دست داد.

در ماه می سال 2024، قیمت شیبا اینو به 0.00002419 دلار آمریکا رسید. این قیمت هنوز نسبت به اوج قیمت این رمزارز در سال 2021، 70 درصد کمتر است، اما نسبت به ابتدای سال 2024، 300 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. این افزایش و کاهش قیمت‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که میم کوین‌ ها تا چه میزان نوسان شدید و سریعی را تجربه می‌کنند. با توجه به همین موضوع، باید بگوییم که تحلیل قیمت شیبا اصلا کار راحتی نیست.

تغییرات احتمالی شیبا در سال 2024

تحلیل شیبا اینو و بررسی احتمال افزایش و کاهش آن برای خرید این رمزارز، یک فرآیند سخت و چالش برانگیز است. هر چند با توجه به چند فاکتور مهم، می‌توان پیش از خرید شیبا و سرمایه‌گذاری در آن، یک پیش‌بینی کلی راجع به آن داشت.

در آخرین تغییرات رخ داده در دنیای کریپتوکارنسی، تصویب ETF بیت کوین، توانست بازار ارزهای دیجیتال را کاملا تحت تاثیر خود بگذارد. در همین ماه‌های گذشته پس از تصویب ETF، قیمت شیبا اینو سه برابر شد. با توجه به این تغییر قیمت، افراد زیادی به خرید شیبا روی آوردند و همین موضوع هم تاثیر خوبی بر بازار این رمزارز گذاشت.

دیگر مشخصه مهمی که به افزایش قیمت شیبا و دیگر میم کوین ها منجر می‌شود، ترندهای شبکه‌های اجتماعی است. این ترندها، به‌سرعت ظاهر می‌شوند و در اغلب موارد نیز به سرعت ناپدید خواهند شد. هر قدر که ماندگاری این ترندها بیشتر شود، محبوبیت میم کوین‌ها نیز به مدت بیشتری باقی خواهد ماند که به افزایش قیمت هم می‌انجامد.

پیش‌بینی کارشناسان برای قیمت شیبا

اغلب کارشناسان، نگاه مثبتی به تغییر قیمت شیبا اینو دارند. ترند شدن این رمزارز در موقعیت‌های مختلف و نگاه خوش‌بینانه اغلب تریدرها به شیبا، آینده مثبتی برای این کریپتوکارنسی به‌تصویر می‌کشد. هر چند در این بخش باید اشاره کنیم که محتوای این مطلب تنها برای افزایش اطلاعات پایه و عمومی شما است و نباید تنها بر اساس همین داده‌ها، برای خرید یا فروش شیبا تصمیم‌های ناگهانی بگیرید. پیش از هر چیز با متخصصان و کارشناسان این حوزه مشورت کرده و با نظر آن‌ها، گام‌های بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

کارشناسان دو حالت احتمالی برای شیبا متصور هستند. در حالت صعودی یا بازار گاوی، کارشناسان عقیده دارند که تغییرات اخیر دنیا، تصویب قانون جدید بیت کوین و البته ترندهای شبکه‌های اجتماعی، همه می‌توانند اثر مثبتی بر آینده و قیمت شیبا اینو بگذارند. از سوی دیگر، عرضه شبکه شیباریوم که یک بلاک‌چین Layer-2 بر اتریوم است، پیش‌بینی‌های مثبتی برای این رمزارز به‌دنبال داشت. با وجود شیباریوم، شیبا اینو از یک میم کوین عادی به یک اکوسیستم اثرگذار تبدیل خواهد شد.

در مقابل حالت صعودی، احتمال کاهش یا همان بازار خرسی نیز وجود دارد. در واقع بهترین و اصلی‌ترین مشخصه شیبا اینو یعنی ترند بودن آن و اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر افزایش قیمت این رمزارز، می‌تواند به نقطه ضعف اصلی این ارز دیجیتال هم تبدیل شود. در حال حاضر می‌توان گفت که روزانه میم کوین‌های جدیدی وارد بازار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند جایگزین شیبا شوند. برای مثال در همین سال اخیر میم کوین جدید دنیا یعنی پپه کوین با حضور خود در بازارهای ارز دیجیتال، تمام معادله‌ها را به نفع خود تغییر داد. ارزش بازار این میم کوین از یک میلیون دلار به 6 میلیارد دلار رسید و یک شگفتی تازه را رقم زد. در این وضعیت و با ترند شدن میم کوین‌های جدید، احتمال کاهش قیمت شیبا افزایش پیدا می‌کند.

شیبا، میم‌ کوین دوست‌داشتنی و ارزشمند جهان

با وجود این نوسان‌های عجیب و سریع، مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از خرید شیبا باید در نظر داشته باشید، احتیاط کامل است. در واقع با وجود نگاه خوش‌بینانه کارشناسان در زمان تحلیل شیبا و وجود شیباریوم که می‌تواند شیبا اینو را وارد مرحله‌ای تازه از فعالیت در دنیای کریپتوکارنسی کند، اما هم‌چنان خرید شیبا اینو بدون در نظر گرفتن دیگر عوامل بازار، یک کار پرریسک خواهد بود.

برچسب‌ها