رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام می کند شهر شهداد در استان کرمان با ثبت دمای هوای ۴۹ درجه در روز شنبه(۹ تیرماه) گرمترین نقطه کشور بود.

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان به همشهری می گوید: «همچنین شهر فهرجه در استان کرمان نیز با دمای هوای ۴۸.۴ درجه بالای صفر دومین شهر گرم در این روز بود.»

او ادامه می دهد: «شهر نهبندان در استان خراسان جنوبی با دمای هوای ۴۸ درجه و شهر ریگان در استان کرمان با دمای هوای ۴۷.۸ درجه نیز جزو گرمترین نقاط در روز شنبه بودند.»

گرمترین مرکز استان

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، مراکز سه استان کشور در روز شنبه جزو گرمترین ها بودند.

صادق ضیائیان می گوید: «اهواز در استان خوزستان با ثبت دمای ۴۶.۸ درجه گرمترین مرکز استان در این روز بود. همچنین یزد در استان یزد با دمای هوای ۴۲.۳ درجه و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان با دمای هوای ۴۱.۵ درجه جزو گرمترین مراکز استان ها بودند.»

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره اینکه دمای هوا در اغلب استان با شروع هفته روند کاهشی داشته است، می گوید: «نسبت به هفته گذشته دمای هوای در اغلب استان ها افزایشی بود و در برخی نقاط هوا به شدت گرم بود، با شروع هفته جاری دمای هوا روند کاهشی داشته است.»

ضیائیان اضافه می کند: «به نظر می رسد تا اواسط هفته تغییر محسوسی در دمای هوای اغلب استان ها شاهد نباشیم. طبق پیش بینی سازمان هواشناسی کشور اواخر هفته بار دیگر شاهد افزایش دما خواهیم بود.»

منبع: روزنامه همشهری