رسانه‌ها نوشتند بعد از همای سعادت که تصویرش توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده بود این بار تصویری از بز کوهی اروندان که یک بز کوهی اصیل ایرانی است منتشر شده. این بز کوهی بیش از دو قرن از انظار دور بوده و در این مدت هیچکس دیده شدن آن را گزارش نکرده است.

به گزارش همشهری آنلاین گزارش‌ها حاکی از آن است که بز کوهی اروندان که یکی از بزهای کوهی اصیل ایرانی است بالاخره بعد از دو قرن در کوه‌های البرز دیده شده است

پیش از این در اسفند ماه سال گذشته بود که عکس‌هایی از یک پرنده با ابهت در ارتفاعات البرز منتشر و بین کاربران فضای مجازی با نام همای سعادت دست به دست شد. این پرنده به دلیل نوع انتخابش برای ساخت لانه و سبک زندگی که در ارتفاعات بلند و دور از دسترس کوهستانی است در طول تاریخ کشور رویت شده است.

حال طی یکی دو روز گذشته تصویری منتشر شده از دیده شدن بز کوهی اروندان که یک بز کوهی اصیل ایرانی است و به گفته عده‌ای آخرین بار دو قرن پیش رویت شده است. این بز کل کوهی که در بسیاری از نقش و نگارهای ایرانی از بناها تا اشیاء قیمتی در آثار باستانی بسیاری دیده شده است از نمادهای اساطیری فرهنگ ایرانی و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و بر اساس اعتقادات کهن دیده شدن آن مانند همای سعادت مردم را خوشحال می‌کند.