با اعلام حمایت قالیباف و برخی تشکل‌های جبهه انقلاب از جلیلی به‌عنوان نماینده جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات، برخی اکانت‌های فیک و پروژه‌بگیر در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی در جهت اختلاف‌افکنی میان هواداران آن‌ها کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، نتایج نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در مرحله اول اعلام و مشخص شد که از مجموع ۲۴میلیون و ۵۳۵هزار و ۱۸۵ رأی مأخوذه، آقایان مسعود پزشکیان با ۱۰.۴۱۵.۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹.۴۷۳.۲۹۸ رای به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند و قرار است مرحله دوم نیز روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شود.

با اعلام نتایج آرا و مشخص شدن دو مرحله‌ای شدن انتخابات، محمدباقر قالیباف که در این رقابت سوم شده بود، بلافاصله بیانیه‌ای صادر و به طور رسمی و روشن از سعید جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه انقلاب حمایت کرد.

قالیباف در بخشی از این بیانیه اعلام کرده است: "راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما بدلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خودمی‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند."

بر اساس این گزارش، علیرضا زاکانی و سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی دیگر نامزدهای این انتخابات که انصراف داده بودند نیز در پیام‌های جداگانه‌ای اعلام کردند از سعید جلیلی حمایت خواهند کرد و ستادهای خود را برای این کار اختصاص خواهند داد.

هم‌چنین برخی تشکل‌های جبهه انقلاب از جمله شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب نیز بر لزوم حمایت از جلیلی و دعوت گسترده برای حمایت از این نامزد جبهه انقلاب بیانیه صادر کردند. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، سایر تشکل‌ها و گروه‌های مختلف در جبهه انقلاب هم مشغول تدارک و تمهید برای حمایت از نامزد این جبهه هستند.

توئیت‌های فیک برای ایجاد اختلاف

با اعلام قالیباف و تاکید به هوادارانش برای حمایت از جلیلی، موجی از حمایت‌ها از کاندیدای جبهه انقلاب صورت گرفت و بسیاری اعلام کردند که مسیر پیروزی در مرحله نهایی انتخابات در روز جمعه و ممانعت از سپردن کشور به دست دولت سوم روحانی، از طریق حمایت از سعید جلیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

در پی این اجماع، شاهد بودیم که برخی اکانتهای فیک و پروژه‌بگیر در فضای مجازی اقدام به انتشار توئیت‌های هدفمند در جهت ایجاد اختلاف بین هواداران دو کاندیدای انقلابی و منصرف کردن هواداران قالیباف از حمایت از جلیلی کردند و این فضاسازی پس از انتشار بیانیه حمایتی قالیباف بیشتر هم شده است.

انتشار این توییت‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده به گونه‌ای است که بعضاً برخی گاف‌ها هم از دل آن بیرون آمده است.

این عملیات روانی هدفمند نشان‌دهنده اهمیت اتحاد میان هواداران آقایان قالیباف و جلیلی است که در صورت تحقق کامل آن، می‌تواند موجب پیروزی سعید جلیلی در مرحله دوم انتخابات شود.

یادمان باشد اختلاف آرای جلیلی و پزشکیان چیزی حدود یک میلیون رای است؛ این درحالیست که قالیباف در مرحله‌ی اول، بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای داشت. تلاش جریان رقیب با این اقدامات، کاستن از حجم آرای هواداران قالیباف در سبد جلیلی است.

منبع: تسنیم