رئیس ستاد پزشکیان گفت: اینکه آقای موسوی و تاجزاده در انتخابات مرحله اول از آقای پزشکیان حمایت نکردند، نشانه آزادی و اختیار آنهاست ما به نظرشان احترام می گذاریم چرا که شاید به خاطر بی مهری هایی که در زندان و حصر به آنها شده و آن را قانونی نمی دانند.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس ستاد پزشکیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اینکه آقای موسوی و تاجزاده در انتخابات مرحله اول از آقای پزشکیان حمایت نکردند، نشانه آزادی و اختیار آنهاست ما به نظرشان احترام می گذاریم چرا که شاید به خاطر بی مهری هایی که در زندان و حصر به آنها شده و آن را قانونی نمی دانند و در هیچ مرجعی محاکمه و صدور رأی اتفاق نیفتاده، کلا به هر حرکتی که منجر به تقویت نظام و کشور شود، با بدبینی نگاه می کنند.

🔹در مقابل آقای کروبی که شرایط همسان آنها دارد، با درخواست خودش صندوق اخذ رأی به خانه اش برده شد و رأی داد؛ آقای خاتمی هم که شرایطش مشابهتی با آنها دارد، استقبال کرد و بیانیه داد و با آقای پزشکیان دیدار کرد و سنگ تمام گذاشت و حمایت کرد.

🔹نمی شود گفت آنها چرا حمایت نکردند؟ من به شخصی هر دو بزرگوار احترام می گذارم.

🔹اینکه در مرحله دوم حمایت کنند هم به نظر خودشان برمی گردد؛ ما به هیچ کس اصرار نکردیم که بیایید و رأی دهید.

🔹در مرحله اول دیدید که چه تعداد از افرادی که به رأی ندادن دعوت می کردند، آمدند رأی دادند و گفتند بیایید رأی بدهید و دو سه نفر هم که در گذشته تند بودند و می گفتند رأی ندهید و حتی در مرحله اول می گفتند رأی ندهید، ولی صدایشان پایینتر بود و رأی ندادند، دیشب اعلام کردند که اشتباه کردیم و در مرحله دوم می آییم به پزشکیان رأی می دهیم.

🔹این آزادی است؛ ما به نظرات دیگران احترام می گذاریم؛ اصراری نداریم که به کسی اجبار کنیم؛ ولو اینکه عضو ستاد هم باشد و بگوید من رأی نمی دهم یا رأی متفاوت می دهم؛ این حق فرد است.