ابراز نگرانی اعضای برجسته حزب دموکرات‌ نسبت به وضعیت بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش با ترامپ، کامالا هریس را به عنوان یک گزینه پیشنهادی برای جایگزینی با وی مورد توجه قرار داده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، عملکرد نامطلوب جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره پنج‌شنبه شب با دونالد ترامپ منجر به درخواست برخی از هم‌حزبی‌های او برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری شده است.
امری که تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، کمپین انتخاباتی وی را در حالت خطر قرار داده است.

به گزارش یواس‌ای‌ تودی، نگرانی‌های حزب دموکرات در مورد وضعیت بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا برخی نگاه‌ها را به سمت کامالا هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا متمایل کرده است.

طرح گزینه هریس برای نامزدی حزب دموکرات، موجب خواهد شد تا او به عنوان اولین نامزد انتخاباتی زن رنگین‌پوست در آمریکا معرفی شود که با ۵۹ سال سن به طور بالقوه قدرت را از بایدن ۸۱ ساله خواهد گرفت.
اگرچه انتخاب بایدن به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات تحت تاثیر سن و وضعیت سلامتی وی از همان ابتدا با اما و اگرهای بسیاری همراه بود، با این حال، هیچ گزینه دیگری از جانب حزب دموکرات برای رقابت و جایگزینی با وی مطرح نشد.

دموکرات‌ها از بایدن خواسته بودند تا در مناظره روز پنج‌شنبه خود نشان دهد که قدرت و توانایی لازم را برای حضور در دوره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.با این حال، بر خلاف درخواستشان بایدن نتوانست در مقابل ترامپ عملکرد خوبی در جریان اولین مناظره انتخاباتی‌اش داشته باشد.

موضوعی که در نهایت منجر به درخواست اعضای برجسته دموکرات برای کناره‌گیری بایدن از قدرت منجر شد. مایکل تایلر، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد، هیچ صحبتی در مورد درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن در کمپین انتخاباتی وی مطرح نشده است.

با این حال، برخی از قانونگذاران کنگره آمریکا و حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با مشاهده عملکرد بایدن در جریان مناظره با ترامپ، اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چه کسی می‌تواند به عنوان جایگزین بایدن در رقابت‌های ریاست‌جمهوری معرفی شود.

به رغم برخی از پیشنهادات مطرح شده مبنی بر جایگزینی هریس با بایدن، او تنها فردی است که از رئیس‌جمهور آمریکا پس از مناظره روز پنج‌شنبه حمایت کرده است.
بر خلاف انتقادات شدیدی که از جانب اعضای حزب دموکرات علیه بایدن مطرح شده، هریس عملکرد بایدن را شروعی آرام در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری وی با ترامپ توصیف کرده است.

منبع: فارس