مشاور عالی فرمانده کل قوا درباره توسعه دانش هسته‌ای در عراق خاطرنشان کرد: بابت گام‌هایی که اکنون در جهت توسعه دانش انرژی هسته‌ای برمی‌دارید، خوشحال هستم و به شما پیشنهاد می‌کنم که از تجارب ۵۰ ساله انرژی اتمی و دانشجویان ما استفاده کنید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرلشکر صفوی در آیین اعطای دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) به «نعیم العبودی» وزیر علوم عراق با بیان اینکه حضور وزیر علوم عراق در ایران فرصت طلایی و افتخار بزرگی برای توسعه روابط علمی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو بین عراق و ایران است، اظهار داشت: دولت و ملت عزیز و مستقل عراق برای پیشرفت و آبادانی بیشتر با برخورداری از سرمایه عظیم انسانی، تاریخی، تمدنی و منابع عظیم نفتی، کشاورزی و مراقد مطهر امامان معصوم علیهم‌السلام و بزرگان دین و همچنین با توجه به ظرفیت راهپیمایی عظیم اربعین، می‌تواند به تأثیرگذارترین کشور در جهان عرب تبدیل شود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه دو کشور عراق و ایران، مکمل ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی، ژئواکونومیکی و ژئوکالچر یکدیگر هستند و دو کشور سرنوشت مشترکی دارند، افزود: در سال گذشته با همت و حمایت وزیر محترم علوم عراق، ۸۰ دانشگاه ایران برای تحصیل دانشجویان محترم عراقی معتبر شناخته شده که این گام بزرگی است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند؛ به نحوی که برخی از این عزیزان از بصره به خرمشهر و آبادان می‌آیند تا در پردیس دانشگاه تربیت مدرس (منطقه آزاد اروند) تحصیل کنند و بعد هم به بصره برمی‌گردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه عراق، مرکز استعدادهای علمی در جهان عرب است، عنوان کرد: عراق می‌تواند مرکز نهضت مقاومت برای استقلال و اقتدار این کشور و همچنین کمک به ملت مظلوم فلسطین در غزه و آزادی قدس شریف شود. ایران و عراق در حمایت از مردم غزه یک راهبرد دارند.

سرلشکر صفوی در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی رشته «مطالعات مقاومت» در دانشگاه‌های عراق توسط وزیر علوم این کشور ابتکاری است که جای تبریک دارد، افزود: رمز پیشرفت، استقلال و اقتدار عراق، برخورداری از رهبران و نخبگان شجاع و متدین، تکنولوژی، اقتصاد قوی، سیاست داخلی و خارجی، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، حشدالشعبی و انسان‌های خردمند در کنار سرمایه‌های عظیم اقتصادی و فرهنگی است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در علوم مختلف اعم از انسانی، تکنولوژی، اقتصادی و دفاعی از دانش بالایی برخوردار است و حاضریم که دانش و تجربیات خود را در علوم یادشده را در اختیار عراق بگذاریم.

سرلشکر صفوی درباره توسعه دانش هسته‌ای در عراق هم خاطرنشان کرد: بابت گام‌هایی که اکنون در جهت توسعه دانش انرژی هسته‌ای برمی‌دارید، خوشحال هستم و به شما پیشنهاد می‌کنم که از تجارب ۵۰ ساله انرژی اتمی و دانشجویان ما استفاده کنید.

منبع: ایسنا