به دنبال آغاز صدور مجوز خودکار برای درخواست‌های مواجه با تأخیر غیرموجه، درگاه ملی مجوزها برای ۱۳۰ هزار متقاضی که درخواست آنها با تأخیر مواجه شده بود، مجوز صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌منظور تسهیل فضا کسب‌وکار و در راستای اجرای حکم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار (تبصره ۳ ماده ۷ مکرر)، صدور خودکار برای هزار و ۲۹ عنوان مجوز که درخواست‌های مواجه با تأخیر داشتند، فعال شده است.

طبق اعلام دبیرخانه هیات مقررات زدایی، ۴۸۵ عنوان مجوز از میان هزار و ۲۹ عنوان مجوز تعیین شده با تأخیر حدود ۲۴۰ هزار درخواست مواجه شده بود که به دنبال اجرای این قانون، برای ۱۳۰ هزار درخواست، مجوز صادر شده و ۱۱۰ هزار درخواست نیز در صف صدور مجوز قرار گرفته‌اند و به‌تدریج در بانک کسب‌وکار هم درج می‌شوند.

همچنین با درخواست دبیرخانه هیات مقررات زدایی از تمامی مراجع صدور مجوز، باید درخواست‌ها به یکی از دو حالت صدور و یا رد با ذکر دلیل تعیین تکلیف شود. ضمن اینکه رد درخواست بدون دلیل موجه، معادل درخواست شرط اضافه از متقاضی مجوز است و جرم تلقی می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه هیات مقررات زدایی، مراجع صدور مجوز می‌توانند در نظارت‌های پسینی اقدام مقتضی در خصوص ابطال، تعلیق یا لغو مجوز را دقیقاً بر اساس ملاحظات و مقررات قید شده در کاربرگ‌های ابطال، تعلیق و لغو انجام و از طریق سرویس به درگاه ملی مجوزها با دلایل مستدل برای درج در بانک کسب‌وکار اعلام کنند.

منبع: همشهری آنلاین