نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم تمامی ربوده شدگان را چه مُرده و چه زنده بر می‌گرداند.

به گزارش همشهری آنلاین ، بنیامین نتانیاهو افزود: این رژیم به ادامه جنگ تا تحقق تمامی اهداف جنگ پایبند است.

وی اضافه کرد: هر کسی که در توانایی ما در تحقق اهداف جنگ تردید دارد تکرار می‌کند که هیچ جایگزینی برای پیروزی وجود نداشته و نظامیان ما بیهوده کشته نمی‌شوند.

نتانیاهو گفت: تمامی ربوده شدگان را چه مرده و چه زنده از طریق فشار سیاسی و با وارد آوردن فشار نظامی بیشتر بر می‌گردانیم.

رسانه‌های اسرائیلی شامگاه شنبه خبر دادند آمریکا تلاش‌های جدیدی را برای پر کردن خلأهای مذاکراتی میان حماس و تل‌آویو آغاز کرده تا مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا بار دیگر جان بگیرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز دیشب تماس‌هایی از مقامات اطلاعاتی مصر و ترکیه دریافت کرده است. با این حال، یک مقام ارشد حماس می‌گوید که تحول جدیدی در روند مذاکرات کنونی آتش‌بس رخ نداده است.

تلویزیون رژیم اسرائیل (کان) به نقل از یک دیپلمات عربی در این باره گزارش داده است که میانجیگران پیش‌نویس جدیدی در خصوص دو عبارت «پایان جنگ» و «خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه» به حماس ارائه کرده‌اند که در این پیش‌نویس در سطح گسترده‌تری به مسئله تبادل اسرای اسرائیلی پرداخته شده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر از طرحی سه‌مرحله‌ای برای آرام‌سازی اوضاع در نوار غزه سخن به میان آورد که شبکه «الجزیره» با افشای بندهای این طرح خبر داده بود که طرف آمریکایی در این پیشنهاد عبارت‌های «پایان جنگ» و «خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه» را که شروط اصلی حماس برای مذاکره هستند، به صراحت بیان نکرده است.