با پایان قرارداد سنگربان ایرانی با ماریتیمو، باشگاه پرتغالی با انتشار پوستری از این گلر 31 ساله، جدایی او را به صورت رسمی اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین امیر عابدزاده به صورت رسمی از ماریتیمو پرتغال جدا شد تا احتمالات پیرامون انتخاب تیم بعدی او جذاب‌تر از قبل شود. گلری که همواره گزینه حضور در پرسپولیس بوده و در شرایط فعلی نیز شایعات زیادی پیرامون او شنیده می‌شود.

فرزند اسطوره فوتبال ایران که از سال 2016 در فوتبال اروپا بازی می‌کند، یک بار دیگر از ماریتیمو جدا شد. این دروازه‌بان پس از حضور در تیم باریرنسه پرتغال، توجه تیم ماریتیمو را به خود جلب کرد و چهار فصل خوب را در این تیم سپری کرد.

در دو فصل پایانی حضور در ماریتیمو، عابدزاده خود را به سنگربان اصلی این تیم تبدیل کرد و در اکثر بازی‌های تیم به عنوان گلر شماره یک به میدان رفت و همین موضوع سبب شد تا تیم پونفرادینا در لالیگا 2 برای جذب این دروازه بان ایرانی اقدام کند.

عابدزاده در تیم اسپانیایی نیز مهره اصلی و شماره یک تیمش بود و در فصل نخست درخشش خوبی در ترکیب تیم داشت و حتی پونفرادینا لیگ را در رتبه هشتم به پایان رساند اما در نیم فصل دوم اوضاع بر وفق مراد آنها پیش نرفت و با بدبیاری به دسته سوم سقوط کردند.

پس از سقوط پونفرادینا از لالیگا 2 به پریمیرا دیویژن، عابدزاده با پیشنهادی از تیم سابقش یعنی ماریتیمو مواجه شد که در لیگ دسته دسته دوم برای صعود به لیگ دسته اول پرتغال، بالاترین سطح از فوتبال این کشور تلاش می‌کرد.

عابدزاده در فصل قبل و به طور کلی در 20 بازی برای ماریتیمو به میدان رفت ولی آنها خیلی بدشانس بودند که با وجود امتیاز برابر با رتبه سوم، نتوانستند راهی دیدار پلی آف صعود به لیگای پرتغال شوند.

حالا و با پایان قرارداد این سنگربان ایرانی با ماریتیمو، باشگاه پرتغالی با انتشار پوستری از این گلر 31 ساله، جدایی او را به صورت رسمی اعلام کرد تا شایعات پیرامون حضور احتمالی او در پرسپولیس افزایش یابد. در شرایطی که وضعیت علیرضا بیرانوند با پرسپولیس نامشخص است و برخی مدعی هستند که او به صورت قطعی از تیم جدا شده و برخی نیز اعتقاد دارند او به تیم باز خواهد گشت، نام امیر عابدزاده برای بازگشت به تیم سابقش نیز مطرح شده است.

چند روز پیش بود که عابدزاده با با استوری کردن تصویری از تخت جمشید که نماد پرسپولیس است، توجهات را به خودش جلب کرد. عابدزاده پیش‌تر و در زمان که رده سنی جوانان بود، گلر سوم پرسپولیس بود و حالا ممکن است فرصتی برای تبدیل شدن به گلر نخست سرخپوشان را به دست بیاورد.