رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نیز شرکت آب و فاضلاب گیلان درخصوص مسمومیت مرموز ۲۶۰ نفر در شهرستان رضوانشهر توضیح دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش شمار مسمومیت شهروندان رضوانشهری به ۲۶۰ نفر گفت: تمام مراجعه‌کنندگان پس از ارائه مراقبت‌های درمانی با حال خوب مرخص شدند.

وی افزود: این افراد از ساعت ۱۱ صبح شنبه با علائم تهوع، استفراغ و دل‌پیچه به مراکز دولتی و خصوصی این شهرستان مراجعه کردند، اما تاکنون هیچ بیماری در اثر این علائم در مراکز درمانی شهرستان و استان بستری نشده‌ است.

آشوبی گفت: اقدام لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول شهرستان رضوانشهر برای بررسی موضوع، شناسایی منشا بیماری و اقدامات بهداشتی و درمانی لازم انجام شده‌ است.

وی اظهار کرد: قرار است شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر سریعا نسبت به بررسی‌های اپیدمیولوژیک برای پیدا کردن علت احتمالی از طریق سنجش آب شرب شهرستان از نظر آلودگی میکروبی و میزان کلر باقیمانده آب اقدام کند. تیم بهداشتی رضوانشهر در محل مرکز بهداشت و بیمارستان و تیم درمانی در بیمارستان شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

شرکت آب و فاضلاب گیلان

شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در زمینه انتشار مطلب «مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری» اعلام کرد: «بلافاصله پس از نشر این خبر بازدید مشترک همکاران واحد کنترل کیفیت و اداره بهره‌برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده همراه با انجام آزمون‌های کلرسنجی، کدورت‌سنجی و سایر بررسی‌های میدانی انجام و صورت‌جلسه شد.

وضعیت کیفیت آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب گزارش شده و هیچ ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود ندارد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارش‌های بهره‌برداری هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است و به منظور حصول اطمینان از روند مطلوب بودن کیفیت آب شرب، شستشوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.

لازم به ذکر است که نمونه‌برداری مجدد و کلرسنجی ساعت ۵ صبح یکشنبه نیز حاکی از مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد در تمام نقاط شبکه توزیع است.»

منبع: ایران