تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

قره‌چای رودی است در چند کیلومتری جنوب استان تهران که از ارتفاعات استان مرکزی سرچشمه گرفته و با طی کردن یک مسیر طولانی و پرپیچ و خم و عبور از دشت‌ها، شهرها و روستاها، جان تازه‌ای به آنها داده است.

همشهری:‌ این رودخانه که منشا آن از سراب‌های هفت عمارت، بلاغ‌جک، عباس‌آباد و پنجه‌علی در سربند استان مرکزی است و در نهایت به قمرود و دریاچه نمک می‌ریزد، در مسیر خود بستری برای تفریح و گردشگری خانواده‌ها فراهم کرده است. البته فراموش نکنید که تا چند کیلومتری بستر رودخانه امکانات رفاهی و اقامتی و پذیرایی وجود ندارد پس دست خالی نروید و چادر، سایه‌بان، آب آشامیدنی و تجهیزات مناسب همراه داشته باشید. همچنین جاده منتهی به کنار رودخانه آسفالت نیست و حداقل ۲ کیلومتر باید در خاکی برانید. این رودخانه چون در محدوده کویری قرار گرفته، روزهای گرم و شب‌های بسیار خنکی دارد؛ پس اگر قصد شب‌مانی دارید حتما لباس گرم همراه داشته باشید. چند کیلومتر بالاتر از بستر رودخانه و در محدوده سد ساوه امکانات ماهیگیری و قایق‌سواری هم وجود دارد.

موقعیت: غرب آزادراه قم-گرمسار

چطور برویم: در آزادراه خلیج‌فارس نرسیده به قم وارد جاده قم-کوه سفید و سپس جاده قشلاق البرز- صفرآباد شوید. تابلوهای مسیر شما را راهنمایی می‌کنند.

طول رودخانه: ۵۴۰ کیلومتر

امکان ماهیگیری: دارد

جاذبه‌های اطراف: پل و کاروانسرای تاریخی دلاک

منبع: روزنامه همشهری