وزیر ورزش و جوانان در حاشیه اردوی تیراندازی خطاب به ملی‌پوش تراپ که اولین سهمیه را در تاریخ این رشته به دست آورده گفت:شما کار بزرگی کردید، اگر مدال بگیرید نام خود و ایران را ماندگار می‌کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ در جریان بازدید کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان از اردوی این تیم گفت: خدا را شکر در قهرمانی آسیای کویت با امتیاز ۱۲۱ با مدال طلا و شکستن رکورد ایران، سهمیه المپیک گرفتیم. بعد از آن راهی قهرمانی جهان در قطر شدیم که از نظر من از المپیک هم بالاتر بود.چون قدرهای جهان حضور داشتند که بیرانوند امتیاز ۱۲۱ را تکرار کرد و هفتم شد و در تساوی شکنی ۱۰ نفر را پشت سر گذاشت که تعداد زیادی از آنها عنوان دار جهان و المپیک بودند.

وی در ادامه افزود: با حمایت فدراسیون و وزارت ورزش راهی ایتالیا شدیم. بیرانوند در مسابقه اول بدون تمرین امتیاز ۱۱۸ را ثبت کرد و مسابقه دوم را با یک روز تمرین ۱۱۹ زد و تفنگ جدید تهیه کرد و برای او اسپانسر جذب شد. امیدوارم در المپیک و اولین حضور خود یک رتبه قابل قبول را با نگاه به مدال ثبت کنیم.

محمد بیرانوند نیز عنوان داشت: سپاسگزارم که در اردو حضور داشتید و همیشه پیگیر شرایط ما هستید. از شما می‌خواهم از ورزشکاران حمایت بیشتری شود تا این رشته در کشور رونق یابد و مدال‌های رنگارنگی کسب شود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز در اردوی تیم ملی تراپ گفت: علاوه بر کسب سهمیه برای اولین بار، این رشته مورد توجه مسئولان و مردم قرار دارد. زمانی که سهمیه گرفتید نگاه‌ها به سمت این رشته رفت ما نباید فقط به بیرانوند بسنده کنیم و باید جوانان زیادی وارد شوند. شما کار بزرگی کردید و انشالله اگر مدال بگیرید نام خود و ایران را ماندگار می‌کنید.

منبع: مهر