شرکت آئودی اعلام کرده است که از ماه آینده، ChatGPT را به سیستم اطلاعات و سرگرمی خود اضافه خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، مالکان حدود دو میلیون خودروی آئودی که از سال ۲۰۲۱ به بعد تولید شده‌اند و دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی نسل سوم (MIB ۳) هستند، این ویژگی را دریافت خواهند کرد.

خودروهای جدیدی مانند Q۶ e-tron و مدل‌های آینده با معماری الکترونیکی E۳ ۱.۲ از ابتدا ChatGPT را به عنوان یک افزونه برای دستیار آئودی خواهند داشت.

رانندگان آئودی می‌توانند از کنترل صدای پیشرفته برای کنترل سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی، ناوبری و سیستم تهویه مطبوع مانند گذشته استفاده کنند، اما از این پس می‌توانند سوالات عمومی را نیز بپرسند و پاسخ آن‌ها را از ChatGPT دریافت کنند.

این برند می‌گوید که توانایی درخواست اطلاعات با استفاده از زبان طبیعی، رانندگی را ایمن‌تر می‌کند زیرا نیازی به برداشتن چشم از جاده نیست. دستیار آئودی تنها زمانی که نمی‌تواند خودش به سوالات پاسخ دهد، آن‌ها را به ChatGPT ارسال می‌کند. تجربه کلی به دلیل ادغام با دستیار آئودی بدون درز است.

برای اطمینان از حریم خصوصی، همه سوالات و پاسخ‌ها پس از پردازش از خودرو حذف می‌شوند و ChatGPT هرگز به داده‌های خودرو دسترسی ندارد. OpenAI می‌تواند (و احتمالاً خواهد توانست) پرسش‌های شما را خودش ذخیره کند، اما این مسئله احتمالاً چیزی نیست که آئودی بتواند درباره آن کاری انجام دهد.

در آینده، آئودی قول می‌دهد که بتوانید سوالاتی درباره خودرو، به عنوان مثال فشار صحیح تایر، بپرسید.

بیشتر بخوانید:

مارکوس کیث، معاون رئیس بخش توسعه داخلی، اطلاعات و سرگرمی و اتصال آئودی، گفت:

با ادغام بدون درز ChatGPT در کنترل صوتی ما، ما نقاط قوت هر دو برنامه را ترکیب می‌کنیم. علاوه بر طیف وسیعی از عملکردهای کنترل صوتی، مشتریان ما اکنون از دسترسی ساده و امن به دانش مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد. این گام بعدی به سوی یک تجربه داخل کابین بی‌نظیر در خودروهای آئودی است.