دنباله انیمیشن «Inside Out» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی، نخستین فیلم سال ۲۰۲۴ نام گرفت که فروش خود در گیشه جهانی را از مرز یک میلیارد دلار عبور داد.

به گزارش همشهری آنلاین، این انیمیشن پس از ۱۹ روز اکران توانست ۴۶۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۵.۵ میلیون دلار در سطح بین المللی فروش داشته است و مجموع فروش جهانی آن به ۱.۰۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

انیمیشن «Inside Out» یکی از ۱۱ فیلم انیمیشنی است که به کلوپ میلیارد دلاری در تاریخ سینما پیوسته است (هشت مورد از محصولات دیزنی هستند) و سریعترین انیمیشنی است که این کار را انجام داده است. به گزارش ورایتی، زمانی که «Inside Out ۲» در ۱۴ ژوئن در سینماها اکران شد، با ۱۵۱ میلیون دلار فروش داخلی فراتر از انتظارات عمل کرد و از فیلم «تلماسه ۲» به عنوان بزرگترین افتتاحیه سال پیشی گرفت.

این انیمیشن نقدهای درخشانی نیز به دست آورده و در حال حاضر با امتیاز ۹۳ درصد از منتقدان در میان پنج فیلم برتر پیکسار در وب‌سایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز سینمایی A را از «CinemaScore» کسب کرده است.

قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه ای از «مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

قسمت نخست این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «پیت داکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلاری، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند ۲۰۱۶ شد.

منبع: ایسنا