تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲

آیین بهره‌برداری از فاز نخست پردیس مسافری شرق و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه خط ۲ مترو با حضور شهردار تهران برگزار شد. علیرضا زاکانی در این مراسم درباره موضوعات مختلف صحبت کرد که در ادامه سرفصل‌های آنها را می‌خوانید.

همشهری آنلاین - علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ در جریان بازدید از پروژه شاخه غربی یادگار امام(ره) توضیح داده شد که چگونه در دوره قبلی مدیریت شهری این پروژه را زیر خاک کرده بودند و می‌گفتند امکان ندارد بشود آن را ادامه داد. در مدیریت شهری گذشته، پروژه‌ها را با نمی‌شود و نمی‌توانیم، زیر خاک مدفون کرده بودند.
- درباره پایانه جدید شرق از شورای پنجم تهران نقل است که می‌گفتند امکان ندارد بشود آن را براساس طراحی اولیه استفاده کرد و حتی می‌خواستند کاربری موزه برای آن تعریف کنند. خدا را شکر این دستاوردها یکی پس از دیگری در این دوره به نتیجه می‌رسد.
- عملیات اجرای ۸۰پروژه بزرگ عمرانی در پایتخت در حال انجام است که این حجم عملیات در نوع خود بی‌سابقه است؛ ضمن اینکه امسال ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه ریزمقیاس محلی داریم.
در بحث اقدامات خدماتی پروژه روددره‌ فرحزاد را در مساحت ۵۴هکتار داریم که در حال آماده شدن است و تبدیل به تفرجگاه شهری می‌شود و در این‌ ماه افتتاح خواهد شد.
- ما برای تهران طرحی داریم و کار بی‌دلیل نمی‌کنیم. شهر را به حال خودش رها نکرده‌ایم و به‌زودی چشم مردم تهران به ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی‌ای که عمده آن برقی است روشن می‌شود.
- یکی از طراحی‌ها برای تهران انتقال باراندازهای تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر است. چند منطقه ما تحت‌تأثیر میراث نادرست باراندازها قرار گرفته است و انتقال این باراندازها را خواهیم داشت.
- برای انتقال باراندازها زمینی به مساحت ۶۰هکتار مشخص شده تا از این طریق پرونده باراندازها در مناطق ۱۲ و ۱۶ را ببندیم.
- تا ۲ - ۳‌ماه آینده پایانه فعلی شرق تهران به مساحت ۵هکتار تخلیه و به پایانه جدید منتقل می‌شود تا کاربری جدیدی برای پایانه قدیمی داشته باشیم.
- برای پایانه‌های جنوب و غرب نیز طرحی داریم که به خارج از تهران منتقل شوند.
- در سطح تهران تنها چند پایانه موقت برای سوار کردن مسافر خواهیم داشت و در شهر دیگر شاهد دپوی اتوبوس‌های روشن که آلودگی ایجاد می‌کنند، نخواهیم بود.

منبع: روزنامه همشهری