سالیان گذشته تجربه همه ما از سینما رفتن یکسان بود. جلوی گیشه سینما در صف می ایستادیم، بلیتمان را می گرفتیم، در حین بلیت گرفتن کسانی را که سئانس پیش از ما در سینما بودند، می دیدیم که از سینما بیرون می آیند، وقتی از کنارمان رد می شدند، می شنیدیم که در باره فیلمی که دیده اند و حالا ما قرار است ببینیم.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا چند سالی است که دیگر تجربه یکسانی از فیلم دیدن در سینما نداریم. با پا گرفتن پردیس های سینمایی با چند سالن سینما در داخل یک مرکز خرید و فودکورت و کافه، دیگر سالن سینما هویت مستقلی ندارد و بخشی از یک پردیس با فروشگاه های مختلف و امکانات دیگر است. همه تماشاگران سینما هم لزوما یک فیلم را تماشا نکرده اند. به اضافه این که رفته رفته کیفیت سالن ها هم با هم متفاوت شده است. امکانات، کیفیت پرده و صندلی ها در سالن های مختلف متمایز است و اصلا سینماهایی با سالن های وی آی پی و با قیمت بلیت بالاتر وجود دارد که تماشاگرانش می توانند در شرایط متفاوت تری فیلم را تماشا کنند.

گران‌ترین سالن سینمای تهران

در بعضی از سینماها این امکان وجود دارد که بتوانید کل سالن را در اختیار بگیرید و با دوستان و آشنایانتان فیلم را ببینید یا می توانید برای تولد عزیزتان یک ویدئو از تصاویر او بسازید و با هماهنگی قبلی این ویدئو را در میانه فیلم روی پرده پخش کنید و او را غافلگیر کنید. اما به جز این ها خود کیفیت سالن و صندلی هم به یکی از امتیازات سینماها تبدیل شده است. پردیس سینمایی هدیش مال یا آنطور که در معرفی اش گفته اند کاخ طلایی هدیش همانطور که از اسمش هم مشخص است، یک مرکز خرید با شش سالن سینما و رستوران و کافه است. پنج سالن کاخ صدستون، کاخ شورا، کاخ آپادانا، کاخ دروازه ملل و کاخ تچر پنج سالن معمولی این سینما هستند که در طبقه ششم و هفتم این مجموعه در کنار کتابخانه قرار دارند. اما این سینما یک سالن ویژه یا وی آی پی هم دارد که گران ترین سینمای تهران لقب گرفته است. این سالن که کوچک ترین سالن این مجموعه سینمایی هم هست، صندلی های ویژه ای دارد که بیشتر شبیه مبل هستند و حتی این امکان را به شما می دهند که در طول تماشای فیلم دراز بکشید و راحت تر باشید. این سالن دو یا سه فیلم پرفروش در حال اکران را نمایش می دهد و در حال حاضر هم فیلم های مست عشق، تگزاس ۳ و خجالت نکش ۲ در این سالن روی پرده هستند. قیمت بلیت این سالن ۱۶۰ هزار تومان است و باید از قبل بلیت را رزرو کرد. چنین قیمت بلیتی در سینماهای دیگر معمول نیست و البته در بقیه سالن های سینمای هدیش مال هم قیمت بلیت ها در سئانس های صبح و ظهر ۴۰ هزار تومان و در سئانس های عصر و شب ۸۰ هزار تومان است.

منبع: همشهری آنلاین