دنزل واشنگتن چندی پیش گفته بود در سال‌های پایانی بازیگری‌اش است و تمایل دارد در این مقطع در پشت دوربین بیش از جلوی دوربین فعال باشد. فعلا قرار است ۳ فیلم از جمله دنباله «گلادیاتور» از واشنگتن در آینده اکران شود.

همشهری آنلاین: دنزل واشنگتن، بازیگر برنده جایزه اسکار، اعلام کرده دیگر به نقش رابرت مک‌کال در فرنچایز اکشن «تسویه‌گر» (The Equalizer) بازنمی‌گردد و «تسویه‌گر ۳» را باید آخرین حضور او در این نقش حساب کرد. واشنگتن اولین بار در سال ۲۰۱۴ در قسمت نخست این فرنچایز بازی کرد که استقبالی غیرمنتظره از آن شد. آنتوان فوکوآ، کارگردان «تسویه‌گر»، قبلا در فیلم «روز تمرین» (۲۰۰۱) با واشنگتن همکاری کرده بود و واشنگتن برای بازی در این فیلم در نقش آلونزو هریس، کارآگاه فاسد پلیس، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورده بود.

رابرت مک‌کال، شخصیت اصلی «تسویه‌گر»، یک مامور مجرب سابق که از زندگی گذشته‌اش فاصله گرفته و سعی می‌کند طوری زندگی کند که توجهی را برنینگیزد، به طور ناخواسته وارد ماجرایی خونین می‌شود. واشنگتن در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ این نقش را تکرار کرد، ولی دیگر قصد ندارد در نقش رابرت مک‌کال ظاهر شود. او پیش‌تر گفته بود قصد دارد به تدریج از دنیای بازیگری فاصله بگیرد و فقط نقش‌هایی را قبول خواهد کرد که واقعا او را تحت تاثیر قرار دهد. واشنگتن گفته بود او در سال‌های پایانی بازیگری‌اش است و تمایل دارد در این مقطع در پشت دوربین بیش از جلوی دوربین فعال باشد. فعلا قرار است ۳ فیلم از جمله دنباله «گلادیاتور» از واشنگتن در آینده اکران شود. ۷ نقش خاطره‌انگیز این بازیگر دوست‌داشتنی را مرور کرده‌ایم.

مالکوم ایکس (اسپایک لی، ۱۹۹۲)

«مالکوم کوچیکه» (واشنگتن) خلافکاری است که در زندان متحول می‌شود و به رهبر مسلمان و کاریزماتیک جنبش سیاهان امریکا بدل می‌شود.

روز تمرین (آنتوان فوکوآ، ۲۰۰۱)

کارآگاه فاسد پلیس (واشنگتن) با پلیسی تازه‌کار (اتان هاوک) همراه می‌شود تا پرونده‌ای را حل کند، اما پلیس تازه‌کار با به خطر انداختن جانش حاضر نمی‌شود با پلیس فاسد همکاری کند.

جان کیو (نیک کاساوتیس، ‌۲۰۰۲)

پدری (واشنگتن) برای تهیه پول عمل قلب فرزندش به مشکل می‌خورد و با گروگان گرفتن اعضای کادر بیمارستان سعی می‌کند، شرایط عمل فرزندش را مهیا کند.

مردی در آتش (تونی اسکات، ۲۰۰۴)

جان کریسی (واشنگتن)، مأمور سابق سیا که به الکل معتاد شده، مسئول محافظت از دختربچه‌ای ۹ساله به نام پیتا می‌شود، اما گروهی خلاف‌کار پیتا را می‌ربایند و جان برای بازگرداندن او از مهارت‌هایش استفاده می‌کند.

کتاب ایلای (برادران هیوز، ۲۰۰۹)

در جهانی پساآخرالزمانی، ایلای (واشینگتن) آخرین نسخه از کتاب مقدس را در اختیار دارد و می‌خواهد آن را به غرب آمریکا ببرد تا در آنجا از کتاب محافظت شود. اما مردی به نام کارنگی (گری الدمن) دنبال به دست آوردن کتاب است.

پرواز (رابرت زمکیس، ۲۰۱۲)

ویلیام ویتاکر (واشنگتن)، خلبانی معتاد به الکل و مواد مخدر، با موفقیت هواپیمای در حال سقوط را روی زمین می‌نشاند، اما از ۱۰۲ نفر سرنشین هواپیما ۶ نفر می‌میرند و تحقیقاتی برای علت کشف این حادثه راه می‌افتد.

حصارها (دنزل واشنگتن، ‌ ۲۰۱۶)

تروی مکسون (واشنگتن)، رفتگری که با همسرش و پسرش زندگی می‌کند، زمانی دوست داشته بازیکن بیسبال شود، اما به آرزویش نرسیده. حالا که پسرش فرصت دارد در لیگ فوتبال امریکایی بازی کند، سرسختی تروی مشکلاتی در خانواده به بار می‌آورد.

منبع: همشهری آنلاین