امروز سه‌شنبه (۱۲ تیر) در برخی نقاط شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در ۴ استان با صدور هشدار نارنجی همراه است.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «هشدار نارنجی در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات گیلان است. از مخاطرات آن نیز جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، رخداد تگرگ و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.»
فریبا گودرزی افزود: «بارش‌ها در مناطق گفته شده تا فردا چهارشنبه (۱۳ تیر) نیز ادامه دارد. از آخر وقت چهارشنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود. دو روز آخر هفته در این مناطق جوی آرام با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.»
گودرزی ادامه داد: «امروز سه‌شنبه (۱۲ تیر) و چهارشنبه (۱۳تیر) در غرب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.»
خیزش گرد و خاک در این دو روز در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی همراه است. مخاطرات خیزش گرد و خاک شامل کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان گزارش شده‌است.
طی ۳ روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است.
وزش باد و خیزش گرد و خاک در پایتخت نیز پیش‌بینی می‌شود.
نوسانات دمایی تهران بین ۲۴ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد است و تا آخر هفته افزایش ۲ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
بارش در سواحل شمالی و شمال غرب | وزش باد شدید در نیمه شرقی