گروه تروریستی شاخه راسان داعش که پیش از این گفته بود طالبان و شیعیان را هدف قرار می‌دهد، در ویدئویی تازه بار دیگر تلاش کرده است تا وجهه مذهبی طالبان را تضعیف کند.

به گزارش همشهری‌آنلا ین، بخش مطبوعاتی شاخه خراسان گروه تروریستی داعش به تازگی با انتشار ویدئوهایی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرده است که طالبان «پیروان یهودیان» است.

اوراسیا نیز در گزارشی با اشاره به انتشارات داعش اظهار داشت چنین اتهاماتی به طالبان از سوی داعش، نشان می‌دهد که آنها برای تضعیف اقتدار مذهبی طالبان در افغانستان تلاش می‌کنند.

پیش ازاین بارها شاخه خراسان داعش اعلام کرده بود طالبان و جامعه شیعه افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

گروه تروریستی داعش، حمایت و همکاری طالبان با شیعیان در افغانستان را نشانه‌ای از فساد ایدئولوژیک و انحراف از اسلام واقعی عنوان کرده است.

در ویدئوی تازه داعش آمده است، تلاش‌های طالبان برای حفظ مکان‌های تاریخی و بناهای مرتبط با ادیان غیراسلامی از جمله «بودیسم» نیز یک اقدام «بت‌پرستانه» است.

شاخه خوراسان داعش در این ویدیو مدعی شده است طالبان با همکاری و پذیرش شروط جامعه جهانی «اصول اسلامی» را با خطر مواجه کرده است.

این گروه تروریستی اوایل خردادماه نیز با انتشار یک ویدئوی ۵۴ دقیقه‌ای ضمن محکومیت روابط طالبان با ایران، از هیئت حاکمه افغانستان به دلیل «حفاظت از شیعیان» در برابر حملات خود و نیز همراهی با ایران انتقاد کرده بود.

داعش همچنین ابراز همدردی طالبان با ایران و تسلیت آنها برای شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور فقید و همراهان ایشان را محکوم کرده بود.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۵ میلادی در حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام موجودیت کرد و از همان ابتدا درگیری‌های خونینی با طالبان داشت.

منبع: تسنیم